tisdag, augusti 16, 2011

Äntligen yoga igen!

Då har äntligen yogan satt igång igen efter sommaren.
Jag har saknat den, och idag var det äntligen dags igen. Rummet var fullt av tjejer idag. Många nya som har börjat nu. Men det är bara kul att lära känna nya människor, synd bara att det är pga cancern vi lär känna varandra.
Efteråt fikade vi och  presenterade oss, men jag är såå dålig på namn och kommer inte att komma ihåg alla i alla fall!
Sen gick jag och tog blodprover inför morgondagens behandling.
Jag åkte till Ackis så att jag var där en timme tidigt för att jag skulle hinna ta blodproverna först, men det var 26 nummer före mig..... och efter en kvart hade bara 4 nummer fått komma in, så jag insåg ganska snabbt att det var ingen idé att sittta där och vänta. Så det vara bara att snällt gå tillbaka efter yogan och få det avklarat. Jag vet inte om det är försent att ta proverna på eftermiddagen innan behandlingsdagen, men, men det visar väl sig imorgon. Kanske kommer det en sköterska och skäller på mig??

Annars så väntar jag med spänning nu på att höra ifrån den världsberömda försäkringskassan. Den 25 augusti så har jag varit sjukskriven i 1 år. Och det är då det börjar ifrågasättas om hur sjuk man är och vilken nivå man får ersättning osv. Vi har ju alla läst i media om hur FK har behandlat uppenbart sjuka människor, och jag vet inte hur de ser på mig. Är det bra eller dåligt att jag jobbar lite grann? Kommer jag att få sänkt ersättning pga det? Tänk om man blir utförsäkrad?


2 kommentarer:

  1. Jag hoppas att det löser sig på bästa sättet med FK, de kan vara besvärliga att ha att göra med men det finns också pärlor där!
    Yoga fick jag prova på under min tid på onkologen och det var helt fantastiskt. Sedan har jag tyvärr inte underhållit det men jag borde ta upp det igen för jag mådde verkligen bra av det. Tack för att du påminde mig!
    kram Inger

    SvaraRadera
  2. Ja, hoppas, hoppas. Varje dag nu väntar jag på att ett brev ska dimpa ner i brevlådan från fk. Vill bara få det överstökat nu.
    Jag tycker yogan är fantastisk. Man tror inte att avslappningsyoga ska göra sån skillnad för kroppen, men det gör det!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera