onsdag, augusti 31, 2011

Drömmar

Nu har jag varit och fått behandling. Det gick bra, jag sov mest. Det är helt otroligt hur Tavegyl (som jag får innan Taxolen) gör mig sååå trött. Det går inte att kämpa emot, det är bara att ge med sig varje vecka och låta kroppen sova.... Det jag alltid undrar när jag vaknar är  - har jag snarkat?? Det sitter ändå ca 5 st andra i rummet och jag vill ju inte "störa" dem....

Apropå mediciner, så kan jag också berätta att jag drömmer så otroligt intensivt nästan varje natt. Det är svårt att förklara men drömmarna är så intensiva att jag känner mig helt slut, spänd och andfådd när jag vaknar. Ofta är blir jag jagad i drömmarna, eller någon av barnen försvinner och jag får panik. Igår natt var det mörkt i drömmen och jag skulle leta efter bilen på en parkering, men helt plötsligt så ligger jag på rygg på marken och kan inte röra mig, jag försöker ropa på hjälp men det är ingen som hör mig. När jag vaknade efter det så kände jag mig jättekonstig och irriterad.
Men jag tror jag har läst någonstans att det är morfinet som kan göra att man drömmer så här, så jag vet ju varför, men det känns ändå konstigt!

Idag kommer min bästa kompis hem med sina barn från England för att hälsa på i tre veckor. Det ska bli såååå kul att ses igen. Vi har inte träffats sen i julas så vi har mycket att ta igen.
Avslutningsvis så kan jag berätta att jag har fortfarande inte hört något från Försäkringskassan.... förhoppningsvis så är det ett gott tecken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar