tisdag, augusti 23, 2011

Frisyr

Nu har jag väntat i en vecka och igår hade jag äntligen en tid hos frisören. Äntligen har jag fått fixa till dom fjun jag har på huvudet. Nu har jag klippt håret i en kort frisyr. Tidigare var det ju bara kort för att håret har gått av och såg allmänt dött ut. Visst är mitt hår fortfarande av väldigt dålig kvalitet, men jag har i alla fall en frisyr!! Håret hann ju växa lite grann nu när jag hade sommaruppehåll från cellgifterna, så det är inte supertunt nu som det var innan sommaren. Skönt att få känna sig lite normal.

Idag har det varit yoga igen. Vet inte vad jag har gjort men jag kände idag att jag har lite mer ont än vanligt mitt på ryggen. Tror det kan vara att jag "glömmer bort" ibland att jag inte ska bära och lyfta tunga saker, och jag var till ICA igår och handlade lite och glömde bort att några liter mjölk, sköljmedel och lite sånt lätt blir en väldigt tung kasse som måste bäras ut i bilen....
Så jag försökte i alla fall att ta det lite försiktigt på yogan idag så att det inte blir värre och jag tror att jag lyckades. Just nu känns det ungefär som innan.
Efteråt så pratade vi idag om hur och om cancern har förändrat oss som personer. Vart ska jag börja?!? var min första tanke. Det är nästan omöjligt att inte förändras efter ett cancerbesked.

Gruppen är blandad med tjejer som har haft cancer och är "klara", några är under behandling nu och sen är vi några med kronisk cancer. Och jag insåg att man tänker och känner väldigt olika beroende på vilket stadie man är. Hur man ställer krav på sig själv, eller inte alls osv.
Det var i alla fall intressant att höra andras tankar och lika trevligt som vanligt.

Efteråt åkte jag till blomaffären och köpte några fina höstblommor att ställa utanför ytterdörren. Det ser mycket trevligare ut nu när man kommer hem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar