torsdag, december 01, 2011

8 år

Idag fyller vår älskade lilla bebis 8 år!!!
Vad hände,vart tog tiden vägen?
Så säger jag varje gång hon fyller år.
Vad gjorde vi egentligen innan vi fick barn?
Det känns som om det var ett annat århundrade.
1 december 2003 föddes hon.
Hon ville inte ut, i 6 timmar låg jag och krystade, men hon vägrade. Till slut kom doktorn med sugklockan och drog ut henne. Då var kl. 15.03.
Massor av hår på huvudet.
Runda kinder och rund mage.
Detta var på Basildon Hospital i England.
Rummet var stort som en städskrubb.
Steve var instängd vid fönstret och kom inte ens runt sängen för att rummet var så litet.
Jag hörde andra kvinnor skrika, väggarna var tunna, så tunna.
Efteråt fick jag och T dela en sal med 4 andra kvinnor och deras bebisar, det blev inte mycket sova av den natten.... Sjuksköterskorna blev chockade när de såg denna "stora" svenska bebis på 4,2 kg. De flesta andra bebisar där vägde ca 3,5 kg. De första kläderna jag hade med mig var nästan för små.




Och idag är denna lilla varelse 8 år.
I morse var vi uppe tidigt och sjöng för henne med presenter och frukost på sängen. Hon är så lycklig.
Hon har legat vaken och väntat på oss sedan kl. 05.20.
Vi kom vid 07.00
Nöjd med presenterna var hon och i morgon blir den pyjamasdisco för tjejerna i klassen här hemma.
Det är bara att ladda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar