måndag, december 05, 2011

Helgens firande

Äntligen måndag.Nu är en lång intensiv helg över.
Vi har firat 8-åringen.
I torsdags fick hon välja vad vi skulle ha till kvällsmat, och gissa vad det blev..... pannkakstårta!


I fredags hade hon pyjamasdisco för tjejerna i klassen här hemma.
Har ni någonsin hört hur mycket 14 st tjejer i den åldern kan låta?
Det hade inte jag gjort innan.
Men nu vet jag.

Steve hade fixat till så fint åt dem uppe på vinden. Skruvat upp discokulan i taket, fixat musiken och gjort plats för dans. Och dansade gjorde dom, och sprang runt, överallt. De åt korv och de åt tårta. De skrattade och dansade lite till. Kl 21.00 hade vi många trötta tjejer som blev upphämtade av sina föräldrar. T var också trött, men glad och nöjd. Det tog ca 5 sekunder för henne att somna.



I lördag förmiddag åkte vi in till stan för att titta på T's dansuppvisning. Vi släppte av T en timme innan och vi gick och tog en fika i väntan på att det skulle börja.


Det var alla barngrupper som visade vad de lärt sig under terminen genom en avslutningsuppvisning på UKK. Salongen var proppfull med föräldrar och anhöriga, jag vet inte hur många som går in i stora salen, men det är flera hundra i alla fall. Snacka om modiga barn som vågade stå på scen och uppträda inför alla oss.

Igår så kom familjen och gratulerade.
Då blev det mer presenter och mer tårta.
Och väldigt trevligt att ha alla här.

Men nu är jag trött..... Det är så frustrerande att jag ska bli så trött av att bara göra "vanliga" saker, samtidigt som jag är väldigt tacksam över att jag har fått vara här, och vara med om ännu en av mina barns födelsedagar. Jag vill vara med på många, många fler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar