onsdag, december 07, 2011

Snart är det jul

Tänk att det är jul om några veckor bara.
Det börjar bli dags att fundera på julklappsinköpen.
Har ingen aning än om vad som ska köpas till någon.
Har inte riktigt haft tid att fundera på det.

I år blir det bara julklappar till barnen och deras kusiner. Vi vuxna hoppar över. Julen är ju ändå barnens högtid tycker jag. Mina barn tror fortfarande på tomten. Jag tycker det är så gulligt, och jag vill inte förstöra deras "tro" heller, utan vi spelar fortfarande med varje år och än så länge verkar det fungera....

Idag har jag haft lunchdate med Veronica, det var kul att ses igen och prata lite, och prata det är vi bra på, så tiden gick väldigt fort. Men vi får göra om det snart igen, eller hur?!?

På sistone så har jag inte riktigt haft tid att träffa mina vänner för fika eller lunch som jag brukar göra, det har varit så körigt med allt och barnen har ju haft den ena sjukdomen efter den andra.
Nu har jag börjat försöka att ta igen det sakta men säkert. Jag måste bromsa mig själv lite bara så att kalendern inte blir full av måsten, för då blir det bara jobbigt istället. Och jobbigt vill jag inte ha det!

Så jag kan ju nu samtidigt erkänna att jag inte har varit till Friskis och Svettis än och köpt mitt årskort....men det står på min "to do list", så snart ska jag ha det i min hand. Målsättningen är innan jul.
I väntan på det så går jag i alla fall på yogan varje tisdag och den är fortfarande bra. Vi har fått ett nytt, större rum att yoga i. Det har även värme. Så nu för tiden behöver jag inte känna mig som en isbit efter ett 2 timmars yogapass. Det är bra. Plus att det är trevligt med lite mera svängrum.

Nu är det dags att förflytta mig in till köket.
Idag är det pasta med ost- och skinksås på matsedeln. Efter barnens önskemål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar