onsdag, december 14, 2011

Lucia

Och jag hade tur.
Hittade alla luciagrejerna och efter lite batteribyte och lampbyte mellan luciakronorna så blev resultatet en fungerande luciakrona.
Luciatåget var kl. 17.00 i skolans gympasal.
Som vanligt var alla barn såååå söta och såååå duktiga.
Det var kul att få se dem.
Nu blir inte nästa luciatåg förrän T går i femman, och det är ju några år kvar tills dess. 3 för att vara exakt.
Men de får väl lussa för oss här hemma istället.

Innan så var jag på yogan som vanligt på tisdagar.
Bara det att jag var så trött igår, och av någon anledning så släckte yogaläraren lampan. Det resulterade i att jag hade det så himla svårt att hålla mig vaken! Kändes helmysko att försöka köra yoga halvt sovande... och på yoga nidran (djupavslappningen) på slutet så somnade jag. Det hade varit för mycket begärt av min kropp att klara av att hålla sig vaken då också.

Idag damp det ner ett brev från Ackis i brevlådan.
När jag ser loggan, så undrar jag, vad vill dom nu?!?
Men det vara bara en tid för min nästa DT-röntgen.
11 januari 2012 är det dags igen.
Vad kommer de att se denna gång måntro?
Efter ca 2 månaders utan cellgifter. Vad kan hända i ett skelett fullt med cancer? Kommer det att finnas ännu mer cancer? Eller  kan de små skitarna verkligen hålla sig och inte växa, utan snällt sitta där de sitter och behålla samma storlek?
Nån vecka efter den 11 januari så vet vi.

1 kommentar:

  1. Det är Riktigt Mysigt med lucia! Iår var faktist första gången jag inte jagat runt efter linnen och strutar eftersom Samuel gick i musikklass och lussade ända upp i sexan. Må så gott, kram på dig! Helena i Västervik.

    SvaraRadera