lördag, december 10, 2011

Lördagkväll

Usch vad jobbigt det är att se sitt barn vara ledsen och besviken på sina kompisar. T har ingen bästa, bästa kompis, utan brukar leka med olika tjejer i klassen. De har väldigt bra gemenskap i klassen. Nu har en av tjejerna fyllt år och enligt T så blev alla tjejer i klassen bjudna förutom T och en tjej till. Konstigt tycker jag personligen. Hur kan man bjuda alla utom två?
Jag hakar nog upp mig på detta i onödan.
Jag har försökt förklara för henne att ibland blir det så, och att alla barn inte alltid kan bjuda alla. Men hon blev i alla fall ledsen och som mamma vill man skydda sina barn från allt.

Igår kväll blev vi bjudna på middag av mamma och Dick på en Thai restaurang inne i Uppsala. Den var jättemysig och portionerna var hur stora som helst.
En barnportion hade var stor nog åt mig. Men jag åt wokade nudlar med kyckling, grönsaker och lite annat, jättegott! Är fortfarande mätt idag.

Har precis tittat på Så mycket bättre.
Jag tycker det är ett riktigt bra program och trevligt att titta på. Jag gillade dock artisterna som var med förra året bättre, men det är en del ok i år också.
Eva Dahlgren och Mikale Wiehe har jag alltid haft svårt för, eller deras musik rättare sagt. Därför tycker jag inte heller att deras tolkningar är speciellt bra.
E-type tänker jag inte kommentera.

Men den sista låten som Tomas Ledin tolkade tyckte jag om, texten gick rakt in i hjärtat.

"Över vida oceaner
emot fjärran horisonter
över hav och kontinenter
genom skymningar och dagar
har vi färdats med varandra

Vi har vandrat samma vägar
vi har burit samma bördor
vi har sett samma stjärnor
vi har sjungit samma sånger
vi har delat samma drömmar

Du är med mig vart jag går
genom månader och år
du är med mig alla dar
du är med mig vart jag far
du är den jag kunde va

som broar över djupen
som skuggor under träden
som eldarna i natten
som stigar genom snåren
har vi varit för varandra

vi har delat samma minnen
vi har burit samma längtan
vi har sett med samma ögon
vi har trott på samma löften
vi har stått på samma sida

Du är med mig vart jag går
genom månader och år
du är med mig alla dar
du är med mig vart jag far
du är den jag kunde va

Och ingenting kan splittra oss
och ingenting kan söndra oss
och ingenting kan slita oss isär
och ingenting kan få oss
att överge varann
stormar kanske tystar oss
skuggor kanske slukar oss
sorger kanske tvingar oss på knä
men ingenting i världen
kan lösa våra band

Du är med mig vart jag går
genom månader och år
du är med mig alla dar
du är med mig vart jag far
du är den jag kunde va"
Mikael Wiehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar