måndag, december 12, 2011

Jakten på luciagrejerna

Nu är det ju nästan jul, och därför åkte vår alldeles helt oäkta gran fram i söndags. Vi brukar ta fram den alldeles för tidigt enligt många, men julen är ju inte så lång, så vi tjuvstartar alltid i mitten av december.
L var väldigt engagerad i det hela och gjorde det mesta, T är inte så intresserad och satte upp några kulor innan hon ledsnade.



Vad kan man mer göra en kall och mörk helg i december?
Jo bada i bubbelbadkaret.
Vi hade tur när vi köpte det här huset, att det fanns ett fint nyrenoverat badrum, med ett "bubbelbadkar". Jag trodde att jag skulle ligga i det där badkaret var och varannan helg i alla fall. Men så har det inte blivit. Jag kan nog räkna på en hand antalet gånger jag har badat.

De som har haft mest glädje av badkaret är T och L.
De älskar att bada i det.
Det finns gott om plats för båda.
Och så trycker man på en magisk knapp som göra att hela badkaret bubblar!
Roligare än så kan det inte bli.
I två timmar badade de.


Igår kväll var vi hemma hos min pappa och hans fru och åt middag.
Mycket mat stod det på bordet, och mycket mat stod det kvar när vi ätit klart.
Det var jättegott, men jag äter ju som en fågelunge just nu eftersom jag mår illa för det mesta. Steve fick äta desto mer. I alla fall blev det så mycket kvar så dom vill att vi stannar till på vägen hem idag också och äter middag med dom! Och det passar oss bra, för T har sin sista gång på dansen idag och det brukar alltid bli stressigt hem för att laga mat efteråt eftersom alla är så hungriga.
Problem solved!

Nu ska jag leta fram lucialinnet och kronan till L.
Imorgon är det dags, så jag hoppas verkligen att jag hittar allt och att kronan fungerar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar