fredag, december 30, 2011

Home sweet home

Är det inte underbart att komma hem till sin egen säng och sin egen dusch?
Det känns som mitt (vårt!) eget hem är ett 5 stjärnigt hotell.

Dagarna innan vi åkte hann barnen som tur var göra en snögubbbe, för nu när  i kom hem var ju precis all snö som bortblåst (!).


Och två pepparkakshus hann Steve och barnen med att skapa också....


Vi flög in till Gatwick tisdagen innan jul.
Jag vet inte riktigt hur vi tänkte när vi bokade flyget som gick 07.25 från Arlanda.
Det var alldeles för tidigt! Klockan ringde 04.00 och det är ju verkligen mitt i natten för min del.
Men flygresan gick bra och barnen höll sig själva roade hela flygresan. Tänk vilken skillnad mot bara några år sedan. Då var det en stor utmaning att hålla dem glada och roade i 2 timmar.
L som då vägrade gå på toan på flygplanet för att den luktade illa.....och satt och hoppade konstant på sin stol istället.
Det var krig om vem som skulle sitta vid fönstret OCH bredvid mig....
Ingen av dem hade kommit på hur man blåser bort locket för öronen...
Men nu flöt det på fint med våra stora tjejer.

Hämtade en hyrbil och sedan var första stopp Lina och hennes familj som bor bara ca 15 min därifrån. Där stannade vi i två nätter. En av dagarna tog Steve tåget in till London med barnen och tittade på "The christmas lights" som alltid är ganska många och fina. De gick även till Hyde Park, där det byggt upp ett "Christmas Wonderland".
Själv stannade jag hemma och försökte vila bort tröttheten från dagen innan. Men det är svårt. Det är en sån där trötthet som sitter och gör att jag får ont i hela kroppen och mår illa. Att vandra runt i London en hel dag hade aldrig funkat. Tyvärr!

På torsdagen så begav vi oss norrut till Steves familj. Det tar ca 4 timmar att köra. Vi gjorde dock ett stopp vid Lakeside på vägen, ett av Europas största shopping centres, för att handla lite julklappar.
Vi hittade en massa fint och lite till!

På kvällningen så var vi till slut framme i Rochdale.
Sen var vi där i 6 nätter.
Det gick fort.
Men vädret var kallt och grått, som det oftast är där uppe den här årstiden.
Här kommer julen i bilder.

T blev väldigt glad när Danny till slut kom och satt på hennes axel!

Efter många timmars resande så blev det att slöa i soffan dagen efter och titta ikapp på "Tjuvarnas Jul" på datorn.

L ville absolut lämna lite frukt åt tomten och hans sex renar, som de kan äta när de ändå är här och lämnar julklappar. Men L hur vet du att det är 6 renar då? Jamen mamma det vet du väl, det är ju 3 på varje sida!!

Självklart så fanns det även julstrumpor, och går det inte att hänga upp dem, så får man ställa dem istället....

Två lyckliga tjejer öppnar julklappar på juldagsmorgon.
Efter att har varit vakna kl. 02.30 och 05.00 så sov de till slut ända till kl. 09.00!

Dags för jullunch i puben.
 T och L poserar glatt i sina ny jackor som det absolut ville ha lika färg båda två.

Jag slog på stort och drack ett halvt glas vin till maten.

Tog en skön promenad hem efteråt.
Detta är det enda tror jag som Rochdale har att vara stolt över ;)
och så kommer Lisa Stansfield härifrån...minns ni henne?

"The Local"

Steves föräldrars hus.

..och gatan...

L tappade sin lösa tand när vi satt och vänta på på planet hem.

Vilken tur vi hade, tomten hade lämnat några presenter under vår gran här hemma också!

Igår blev det långbad och skrubbning med mycket bubblor, duschen i England är ingen hit.

Idag var det då dags för behandling igen.
Innan jag gick dit så hade jag tid för röntgen av huvudet.
Det gick bra, nu är det bara att vänta på svaret och när jag får det vet jag inte. Mitt nästa läkarbesök är 16 januari, men jag tror inte att jag klarar av att vänta så länge, ska nog försöka fråga jourläkaren när jag får behandling nästa vecka och se om han eller hon kan säga något.

Medans jag har spenderat dagen på sjukhuset så har T och L varit med mamma. De gick bla på bio, så jag har precis fått tillbaka två glada barn.
Tack snälla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar