fredag, december 16, 2011

Försvunnen i datorn

Fredagkväll och jag sitter och gråter framför TV'n.
Anledningen är "Svenska Hjältar" Galan som går på TV.
De två tjejerna som startade Ung Cancer fick precis sitt pris och hela inslaget var så himla rörande, helt otroligt vad dessa två tjejer har åstadkommit.
När prisutdelarna kom upp på scen för att ge priset och tacka dom, så satt jag nästan och hulka. Och så visar de publiken som nästan alla sitter och gråter de också. Det är så nära på något vis att det går inte att INTE bli rörd.

Idag började dagen med en trevlig frukostdate hemma hos en kompis, jättetrevligt och bra idé att äta frukost tillsammans nu när kvällarna är fullproppade med det ena och det andra så här inför jul. Sen var jag tvungen att åka vidare till Ackis och mitt läkarbesök som var inbokat till kl. 11.30.
Eller så trodde jag i alla fall.
För när jag kom dit så hittade hon i kassan inte mig "i datorn", eller mitt namn i datorn kanske jag ska säga. Då har någon sköterska tydligen avbokat min tid av någon konstig anledning....
Så jag fick sitta där och vänta medans min forskningssjuksköterska och en annan sköterska försökte hitta en lämplig doktor som kunde ta sig an mig. Efter ca 1 timme visade det sig att det fanns ingen som kunde träffa mig just då, men de ringde även upp min käre Dr G, och han kunde "klämma in" mig på måndag eftermiddag. Så då är det bara att bege sig dit igen då och se vad han har att säga mig.

Sen så ger jag mig även en klapp på axeln för igår tog jag mig ut i julhandeln och köpte alla julklappar, så nu är det klart. Skönt! Hade egentligen tänkt att slå in allt ikväll så att det också är gjort, men jag blev så trött nu så får bli i morgon kväll istället!

1 kommentar:

  1. Ja, Svenska Hjältar-galan var verkligen vacker! Hoppas allt är bra med dig! *julkram*

    SvaraRadera