torsdag, november 17, 2011

Skolan

Igår följde jag äntligen med T till skolan.
Jag var bla med på en mattelektion, deras första lektion i multiplikation. Barnen tyckte det var jättekul, man såg verkligen hur ivriga de var och hur kul de tycker det är att lära sig nya saker.
Sen fick jag vara med på en lektion när de pratade och lärde sig om rymden och alla planeter, vissa av barnen rabblade alla planeter i ett andetag utan problem. Om jag ska vara riktigt ärlig nu så kan jag inte minnas att jag någonsin har kunnat någon ramsa med alla planeter, utan det tar mig typ 5 minuter att tänka efter och komma på alla..... så den här lektionen var nyttig för mig också!
Det var kul att se hur T jobbar i skolan. Vi är så olika. Jag minns när jag var liten och gick i skolan. Jag hade ganska lätt för mig och jobbade alltid så snabbt jag bara kunde för att bli färdig så fort det bara gick. Jag vet egentligen inte varför jag hade så bråttom, men jag antar att det är något som sitter kvar, jag har alltid varit så...rastlös.
Men T är tvärtom, hon har också lätt för sig i skolan, men hon har inte bråttom. Hon är väldigt "laid back" och låter allt ta sin tid.
Hon glömmer ofta bort vad det är hon håller på med hemma också, att bara klä på sig kan ta en halvtimme om hon tex ser en lite prick i taket som hon ska sitta och titta på.....

På eftermiddagen var jag tvungen att gå hem och sova en timme eftersom jag varit uppe sen kl. 07.00. Plus att jag inte fick äta på hela dagen, det gjorde mig ännu tröttare.
Min DT-röntgen var kl. 18.00 och jag är alltid tvungen att fasta 8 timmar innan. Det är inte kul, jag kände mig nästan svimfärdig. Jag drack konstant yoghurt, men det gör inte en hungrig mage mätt precis.

Vid 16.00 var jag på Ackis för att hämta min flaska med kontrast som ska drickas i två timmar innan.
Lite senare när jag satt där djupt försjunken i min Wordfeud-värld och fortfarande hade en tredjedel av flaskan med kontrast kvar att dricka så kom en sköterska ut och hämtade patienten innan mig och sa även att Jenny, nästa gång är det din tur.
Kors i taket tänkte jag, de ligger mer än en halvtimme före, det är inte ofta det händer...och det betyder också mer än en halvtimme närmare M-A-T!

Idag tog jag en välförtjänt sovmorgon, vaknade vid 10-tiden, och åt en god frukost framför TV-n. Jag ville titta på Efter 10 med Malou. Den här veckan är cancer temat, och George som har en blogg jag följer skulle vara med.



Solen skiner för fullt, idag SKA jag gå ut på en promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar