onsdag, november 09, 2011

Fegis

Idag var det egentligen meningen att jag skulle följa med T till skolan hela dagen. Och det har hon verkligen tjatat på mig att jag ska göra det.
Men så är det ju sjuksäsong för det flesta och lilla L är nu förkyld och har haft feber i två dagar, så jag blev hemma här idag istället. Det får bli en lugn dag och jag får fixa och dona och sånt.
Nu är det bara att boka in en annan dag istället, annars kommer T's besvikelse bli alldelse för stor. Även mitt samvete kommer annars att lida.

Nu börjar tankarna att komma inför min nästa DT-röntgen som är nästa vecka. Jag vet inte hur fort metastaser kan växa, men eftersom jag har haft uppehåll nu den här omgången, ca 4 veckor, så vet jag inte vad som händer i min kropp. Tänk om metastaserna börjar växa på en gång!?
Det syns ju även på markören när jag tar min blodprover fredag nästa vecka. Den gick ju så stadigt ner hela tiden, tänk om den gör en tvärvändning uppåt igen?!
Det blir många "tänk om" och det är just det som är svårt att släppa.
Jag försöker att inte lägga energi på det, utan bara vara i dagen, varje dag.
Det är min överlevnadsstrategi, att ta en dag i taget.
Men ibland är det svårt att styra över hjärnan, den har en förmåga att "hitta på" konstiga saker ibland.....

Nu ska jag ringa det där samtalet som jag har fegat ur från sen i måndags....bit ihop...det är bara att göra det, och sen så är det gjort, eller? (och nu när jag skriver det här så måste jag ju göra det!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar