torsdag, november 24, 2011

Puh!

I tisdagskväll, var det "Pysselkväll" för L's klass. Vi var där hela familjen och pysslade. De hade ordnat med massor av papper, klister, stämplar, pennor, apelsiner, band, pepparkakshus att dekorera, tipsrunda, saft och pepparkakor så klart! Det var helt galet i två timmar, men barnen hade roligt och det är ju det viktiga! Och så fick vi föräldrar lära känna varandra lite bättre.


Igår vad det dags för läkarebesök igen.
Jag var helt inställd på att pausen är över och allt var tillbaka till det vanliga nu, vilket betyder cellgifter i morgon och framåt som vanligt.
Men till att börja med så gjorde min forskningssjuksköterska ett EKG på mig. Det ingår i studien att det blir gjort var åttonde vecka. Jag frågade henne på en gång;
- jag antar att det blir behandling i morgon va?
Njae, inte helt säkert...svarar hon. Vänta och se vad läkaren säger.

Han var sen som vanligt, och medans jag satt och väntade på honom, så kom min favoritsjuksköterska förbi och sa hej och undrade hur det var med mig. Eftersom hon inte sett mig där på ett tag.
Det är kul att vara saknad. Vi småpratade lite, det är konstigt egentligen, jag har varit där så mycket nu att en del av dem nästan känns som kompisar.

Till slut kom han i alla fall och berättade att röntgensvaret var oförändrat, igen! Puhhh.
Jag var lite mer orolig den här gången eftersom jag har haft uppehåll.
Sen direkt efteråt sa han också att han tycker att vi skulle fortsätta med uppehållet, om det var ok med mig.
Ha, ha...hmmm jag, vad svarar man på det?!?
-Tycker du att det är ok och "riskfritt", så tycker jag att det är ok!
Och så blev det.
Så nu har jag inget fram till mitt läkarbesök i mitten av december. Och även om de tycker att pausen inte kan bli mycket längre så kommer det inte att sätta igång igen förrän efter jul och nyår.

Förra året började jag cellgifterna precis innan jul, 22 december för att vara exakt. I år blir det inga - sköööönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar