måndag, november 14, 2011

Hemma idag igen

Idag är lilla miss L's feberfria dag.
Det verkar som att hon kan gå till skolan i morgon. Vad hon har längtat. Men den dumma febern har inte försvunnit förrän nu igår. Varenda dag har hon haft runt 38 grader, och då får man inte gå till skolan!
Fingers crossed för i morgon.

I lördags var det 40-års fest. Hade jättetrevligt och det var mycket trevligt folk där. Lite tråkigt bara att vara nykter på en sådan tillställning när alla andra festar till. Fördelen är, som jag har nämnt förr, att jag kan köra hem och man slipper att stå i kylan och vänta på nattbussar!
Och tankarna går till min egen 40-års dag som det inte är så långt kvar till.
Vill jag ha fest?
Eller vill jag åka bort?
Vad vill jag?
Vad vill vår ekonomi?

Jag känner mig lite stressad på sistone, min "att göra lista" är flera kilometer lång. Det är så himla mycket som "måste" göras och fixas just nu. Tex avslutningar, biljettköp, byta däck, laga stenskott, boka bilservice, byta hemförsäkring, betala dittan och datten, ringa dittan och datten, utvecklingssamtal, tandläkarbesök, fixa, fixa, fixa.
Ja - ni förstår kanske vad jag menar.
Försöker att inte stressa över det, för det är egentligen inget som världen kommer att gå under av om det inte blir gjort. Men det är svårt att släppa det när saker behöver göras.

Det viktiga just nu är egentligen bara min röntgen på onsdag, och att den visar gott resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar