lördag, november 19, 2011

Mer sjukstuga

Och precis när jag satt på mig jackan och skorna och höll på att fumla med mobilen för att hitta nån bra musik att lyssna på under promenaden så ringer den..... Det var från skolan.
T har klagat på huvudvärk, ont i halsen och känns varm. Just nu ligger hon på soffan utanför fritids och sover. Så det var bara att hoppa in i bilen och hämta hem henne.
Hon mådde inte bra, såg så liten och svag ut.
Inte så konstigt egentligen, det var bara en tidsfråga med tanke på att L har haft feber i en vecka. Nu väntar jag på min tur.... mitt immunförsvar är ju inte på topp precis.

Igår hade jag dock planerat att jobba och hade en massa som låg och väntade på mig, så Steve fick vara hemma med henne.
På jobbet blev jag kvar i hela 6 timmar. Massa rapporter etc som måste skickas in. Jag har en lååång "to do" lista ligger och som fylls på hela tiden, men jag kan inte börja på den förrän jag får alla mina "vanliga" måsten avklarade först.
Helt galet egentligen med tanke på att jag är sjukskriven på heltid.
Av någon anledning så fylls min lista på.....det är väl jag som ska säga ifrån, men när det inte finns någon som vet hur man ska göra de här sakerna är det väl lättare att ge uppgifterna till mig och hoppas att det blir gjort.
Med tiden har jag övat på att inte bli stressad av det. Jag lovar aldrig att något ska bli klart inom en viss tid, utan jag skriver ner det och säger att jag gör det när jag hinner.
Ibland är det ganska omgående men allt oftare så tar det tid.

På mitt skrivbord låg även rekvistionen underskriven av chefen som har varit här i veckan.
Just nu ligger den i min handväska.
Nästa steg är att jag och min handväska tar oss till Friskis och Svettis.

I förra veckan så gjorde jag pannkakor till barnen, fick lust att färga dom rosa, och det var väldigt uppskattat, så den här veckan bönade de om att få blå pannkakor. Och det fixade jag. Eller de såg faktiskt mer turkosgröna ut, fastän det var blå karamellfärg. Men det gick bra det också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar