torsdag, december 06, 2012

Vilodag

Nu har det äntligen slutat att snöa. 
Jag har varit ut och sopat av bilen så att jag kommer ut med den lite senare. Känner mig fortfarande lite trött och snurrig efter tisdagens behandling, men det var skönt att vara ute i friska luften en liten stund. Nu är det ju inte heller så där ruggans kallt heller, bara någon minusgrad. 

L är så lycklig just nu. 
I fredags så skickade hon ett mail till Bolibompas Minimello för att anmäla hennes klass som jury till finalen på fredag nästa vecka. Tror ni hon jublade när de ringde henne i måndags utav alla som anmält sig? Så nu ska hela hennes klass lyssna på låtarna och sätta poäng, sen kommer de att ringa upp henne och klassen under inspelningen av finalen, och då är det L som får prata och säga:
- 2 poäng går till __________
- 4 poäng går till____________
Osv osv 

Tydligen så har de bara valt ut 4 klasser av alla som mailade, så denna gång hade hon riktig tur! 

                                                       ***************

Här är ett litet klipp/film från 1177.se/cancer
Stefan Einhorn som är cancerläkare och författare pratar så klokt om att våga vara en medmänniska. Vimmelmamman la upp den på sin blogg häromdagen, och jag tycker den är värd att spridas mer.



2 kommentarer:

  1. Då skall vi boka oss framför bolibompa nästa fredag. Många varma adventskramar till Er alla från Anna och H&M. (Vi tänker mycket på Er)

    SvaraRadera
  2. Snälla, lova att du ringer mig om det kärvar med bilen igen! Bilen hittar tyvärr nästan själv mellan ODA och Storvreta
    Jag kan ta bussen...
    kramar i snön
    Cecilia

    SvaraRadera