måndag, december 10, 2012

Måndag

Så har det gått några dagar till. Nu är vi ännu närmare jul, jag börjar känna mig lite stressad faktiskt. Jag har varit lite "fast" eftersom vi har bara haft en bil, men nu sen idag så har vi två igen och jag är lite "friare".

I torsdags kväll tog jag bussen in till stan för att äta middag med mamma och mina systrar. Vi var till en Persisk restaurang, och jag gillade maten! Jag har alltid haft lite svårt för sån mat, rädd att den är för kryddstark bl.a men det var den inte, det var gott!

I fredags kväll blev vi alla fyra bjudna på julbord av pappa och hans fru. Vi var till Odinsborg i Gamlis och åt. Det var också gott, synd bara att aptiten inte är större när man har så mycket mat framför sig. Barnen var inte så överförtjusta i maten utan la mest energi på dessert-bordet.

I helgen har barnen haft kompisar här, de har haft fullt upp med att leka och ha kul, både inne och ute i snön.
I söndags eftermiddag kom mamma och Dick hit och hälsade på.
Steve var ute med en kompis och tittade på fotboll. Jag och Dick tittade på VM-finalen i innebandy, och mamma och barnen bakade lussekatter.
Alla nöjda och glada.

Idag började jag dagen med att ta mina blodprover på vårdcentralen - ur porten! Det gick hur bra som helst. Jag behövde inte sitta i det fulla väntrummet utan fick komma direkt in till distriktssköterskan.

Det enda som stör mig nu är att vår dator fortfarande är inne på lagning så jag har ingen e-legitimation. Vilket betyder att jag inte kan logga in och titta på min journal och provsvaren. Hmm.
Nyfiken som jag är så vill jag ju veta nu!
Förhoppningsvis så är datorn lagad och tillbaka här hemma snart igen.
Det sorgliga med den här trasiga datorn är att allt på hårddisken inte gick att rädda, så allt vi hade på datorn är borta, för alltid.....
Tror ni jag hade kommit ihåg att spara alla våra foton från 2012?
 Svar -nej.
Är jag irriterad?
 Svar - ja!

Efter besöket på vårdcentralen så åkte jag in till stan och åt lunch med Sofie. Alltid lika trevligt!
Sen letade jag vinterskor åt L, vilket inte är en lätt uppgift för hon vet precis vad hon vill ha, men jag tror att jag lyckades. Jag hann även med att påbörja julklappsinköpen lite smått, men jag har lång väg kvar......

1 kommentar:

  1. Se till att spara den gamla hårddisken (jag antar att den måste bytas). Det går ALLTID att läsa data från trasiga hårddiskar, men beroende på hur trasig den är kan det bli extremt dyrt och all data kanske inte kan läsas. Det kan hur som helst vara bra att kunna få en second opinion.

    SvaraRadera