torsdag, december 20, 2012

Julgran


Jag vet att det var lite tidigt enligt många, men i lördags så kom julgranen fram. Vi tycker att julen är så kort, så när barnen vill ta fram granen i början av december så brukar vi göra det.
I år var jag inte involverad alls utan tjejerna och Steve fixade allt själva. Visst blev det fint?



Igår blev jag verkligen testad. 
Dagen efter behandling och jag hade en läkartid 09.30! Det hör absolut inte till vanligheterna att ha ett läkarbesök morgonen efter behandling, men jag har insisterat på ett läkarbesök innan jul och detta var den enda tiden som fanns med Dr G. 
Så då är det bara bita ihop.
Läkarbesöket gick bra, jag kör på med cellgifterna son vanligt. Nästa vecka är min lediga vecka, så det passar bra med jul och nyår. Nästa behandling blir nu 2 januari. Nästa år alltså! 

Markören har gått ner lite till, inte mycket, men som jag sagt förr - det går åt rätt håll i alla fall. I slutet av januari ska jag få göra en ny röntgen för att se hur Taxolen fungerar. Eftersom markören går nedåt så funkar det troligtvis bra, så jag är faktiskt inte så orolig inför vad röntgen ska visa. 
Jag hoppas på ett "oförändrat".

På vägen hem stannade jag till på Gränby C för att köpa ytterligare några julklappar, så nu är jag/vi nästan klara med allt. Den enda jag har kvar är Steve, vad köper man till någon som har allt? Jag vill så gärna komma på något bra, men vad?

I morgon ska tydligen världen gå under (igen!)......vi får se om vi klarar oss......


1 kommentar:

  1. Hej Jenny. Hittade till dig via Kajsa/Spenatmammans blogg och har läst de senaste inläggen oc tänkte att jag skulle lämna en kommentar.
    Jag är jämngammal med dig och lever med en spridd BC sedan juni 2009, även jag med hjärnmetastaser. :-(
    I dagsläget syns ingen cancer på röntgen, jag har svarat bra på behandling tack och lov.
    Tänkte fråga dig om markören, har aldrig hört om cancermarkör gällande bröstcancer. Berätta gärna.
    Vill önska dig en riktigt God Jul. Kram, Anna

    SvaraRadera