måndag, december 17, 2012

Fryser


Nu har jag varit och tagit denna veckas blodprover på vårdcentralen.
Jag hade en tid bokat med "min" sköterska även den här veckan. Vad förvånad jag blev när det dök upp en annan sköterska som också kan ta prover i porten. Så nu vet jag att det finns två personer som kan och vill göra detta jobb!
Det kan ju inte bli bättre, tänk vad lite som behövs nu för tiden för att göra mig glad.

I fredags begav jag mig ut i snön för att påbörja julklappsinköpen.
Jag måste ta det lite pö om pö för att över huvudtaget orka shoppa. Men jag var inte ensam där ute. Jag tror det var en hel del som hade samma idé som mig. När jag klev in på leksaksaffären med allt folk och alla fullproppade gångar med leksaker så  började det bara att snurra i huvudet, när jag är trött så börjar det ibland även att flimra framför ögonen och det går inte att fokusera. Så jag fick ställa mig i ett hörn och avvakta lite, tog några djupa andetag för att sen bege mig ut i gångarna igen, med listan i högsta hugg. Det gick bra, jag kom iväg med det jag kom för att köpa.
På kvällen var jag sen helt dränerad på energi, mer än så klarar jag inte av.

Jag lyckades i alla fall fokusera på L's medverkan i Minimello på Bolibompa. Hon var jätteduktig! Själv var hon lite irriterad för att hon sa bara Zombies istället för The Zombies som ett av bidragen heter, snacka om perfektionist!

I söndags var det T's födelsedagskalas som tog all min energi.
Hon hade det tillsammans med en klasskompis, totalt var det 17 barn där, vilket kräver lite jobb! men det är skönt när de har kalas tillsammans för då är man 4 föräldrar som kan hjälpas åt.
Tjejerna var i alla fall jättenöjda med kalaset, det blev en blandning av dans och femkamp, precis som de ville ha det och hade planerat. Fick massor av fina presenter av alla snälla kompisar och åt mycket kakor och tårta. Några timmar går fort, och som vanligt så var jag helt galet trött igår kväll.

Det blev tidigt i säng, men ändå när jag vaknar 11 timmar senare så känner jag mig långt ifrån pigg, så himla tråkigt. Vi får väl se hur mitt hb-värde är i morgon, det kan ju som sagt var vara en bidragande orsak till min trötthet och dessutom fryser jag som en gris hela tiden. Jag går med tre tjocka tröjor på mig + vintervantarna inomhus för det mesta och fryser fortfarande!

1 kommentar:

  1. Ojoj, förstår att du får slut på energi! Jag känner likadant inför folkmassorna i affärerna, så hur ska det då inte kännas för dig, som är trött även i normala fall! Stor kram till dig, och hoppas att hb-värdet ser bra ut! <3

    SvaraRadera