onsdag, december 05, 2012

Snö i mängder

Jag säger som alla andra idag, vilket väder!
Snöstorm hela natten följt av hela dagen idag, och tydligen så ska det fortsätta att snöa till i morgon eftermiddag enligt SMHI...... Mysigt? Nej, jag tycker faktiskt inte det.

I måndags när jag skulle åka och hämta barnen i skolan, så startade inte den andra bilen heller!
Så jag fick mig en långpromenad i kylan. Det var lite mer fysiskt än vad jag är van med nu för tiden, men jag hade inget val.

På kvällen så löste sig bilproblemet, vi fick nämligen låna en bil av kompisar, vilket är vääääldigt snällt och uppskattats massor. Så Steve skulle kunna åka och köpa ett nytt bilbatteri och byta det på morgonen så jag hade en bil att köra till sjukhuset. Trodde vi ja, bilbatteriet vi behöver var slutsålt på de flesta ställen. Så det slutade med att Steve var tvungen att åka till jobbet och jag tog bussen till Ackis.

Behandlingen gick bra och utan problem.
Jag fick med mig en låda Heparin som jag ska ta med till vårdcentralen på måndag som de bad om, vet egentligen inte varför vårdcentralen inte har det själva, men det orkar jag inte lägga energi på att ta reda på.

Sen bad jag dem att ringa sjuktaxi för min hemresa, det hade blivit för jobbigt att ta bussen hem också i kylan. Egentligen så vill jag inte åka buss alls, med tanke på infektionsrisken, speciellt så här års, så jag försökte att ta reda på lite mer om det från sköterskan jag hade. Men hon var inte så insatt så nu står det på min to-do list att ringa sjukreseenheten för mer info.
Hon lovade i alla fall att fixa och skicka ett intyg till dem åt mig.

Hemresan med sjuktaxi innebar först en halvtimmes väntan. Sen skulle vi hämta en annan patient, som inte dök upp, efter 20 minuters väntan så åkte vi vidare utan honom/henne.
Så totalt tog det 1,5 timme att komma hem, men jag fick i alla fall åka från dörr till dörr och behövde inte frysa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar