måndag, juni 25, 2012

Kolmården

Det är ju vissa saker som jag gärna vill göra tillsammans med familjen innan det är försent, och ett besök på Kolmården och bo på vildmarkshotellet var en av dem. Barnen har frågat i säkert ett par år nu om vi inte kan åka dit, vi har tyckt att det är lite väl dyrt.
Men när jag fyllde år så fick jag i present av mina "tutt-vänner" pengar som de ville att vi skulle använda till just detta andamål. (Stort tack igen till er alla!!)

Så vi bestämde oss för att åka dit över midsommar. Det blev midsommarhelgen för att det är lite lugnare än mitt i sommaren och högsäsong. Och vi hade rätt, midsommarafton där var helt perfekt, inga köer alls till någonting och härligt väder. Barnen åkte Vikingaskeppet och bergochdalbanan om och om och om igen utan att köa. Det är lycka.

Midsommardagen var det lite mer folk i parken, men långt ifrån fullt.
Anna med familj var också där så vi hade trevligt sällskap och alla barnen hade kul tillsammans.
Jag har mått ok och har orkat med allt ganska bra faktiskt.
När jag har varit trött på eftermiddagen så har Steve och barnen gått ner och badat i någon timme så jag kunde sova lite.
Igår kände jag mig dock sliten, även efter en natts ordentlig sömn i min egen säng. Men idag tror jag att jag är ok igen.

Det har varit en väldigt lyckad helg med andra ord. Alla är nöjda och glada och jag är extra glad att jag har haft möjlighet att göra detta tillsammans med barnen. Så nu kan vi bocka av Kolmården på "att göra-listan".

















Idag regnar det för fullt och ska göra det hela dagen.
Barnen är första dagen på en veckas dagläger på 4H-gården. Som tur är har de ingenting emot regn! Utan har bara sett fram emot att vara där och hjälpa till att ta hand om alla djuren. Det är kul när det regnar mamma!

4 kommentarer:

  1. Vad kul att ni hade trevligt, skoj att se bilderna! Smart val av helg!!
    Trevligt för barnen med 4H-läger.
    Vi är i Dalarna, härnäst väntar Peace and Love. Må så gott du kan. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja... Det var Maria T som skrev..

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att pengarna kom till användning! Det låter att ni haft det jättebra, hela familjen! <3

    SvaraRadera
  4. Kolmården är härligt! Så bra att ni kunde njuta av allt roligt som finns där!

    SvaraRadera