onsdag, juni 20, 2012

Hej då peruk!

Och där slank de sista pillren ner för denna omgång!
Jag måste faktiskt säga att denna omgång har gått ganska fort fastän jag inte har aktiverat mig så mycket. Nu ska jag försöka njuta av en pillerfri (eller jag menar helt pillerfritt blir det ju aldrig, jag tar ju fortfarande dagligen morfin och omeprazol, men cellgiftsfri) vecka på bästa sätt.

Jag bestämde förra veckan att när barnen har gått klart i skolan/fritids och deras sommarlov börjar på riktigt så ska jag överge min peruk.
L har absolut inte velat att jag kommer till skolan och hämtar dem utan peruk och jag lovade henne att jag inte skulle göra det.
Men nu idag var sista dagen på fritids
Nu har de små liven sommarlov på riktigt.
Och jag kommer inte att sätta på mig peruken igen en enda gång till. I alla fall inte förrän nästa gång jag tappar allt hår. För den dagen kommer att komma. Vet inte när. Men den dagen det är dags att byta cellgifter igen så kommer jag antagligen att tappa håret, igen.
Nu ska i alla fall peruken tvättas och gömmas långt in i överskåpet, så att jag inte behöver se den i onödan.


Jag satt och läste tillbaka här på bloggen om vad jag gjorde för ett år sedan i juni månad. Det var då jag kom på att jag skulle sysselsätta mig med att göra smycken.
Jag började och gjorde ett par halsband och armband, det var lite pilligt, och resultaten blev inte direkt något jag var supernöjd med. Jag har inte använt något av det en enda gång! Dessutom är allt material ganska dyrt (tycker jag i alla fall), så om man inte använder det som tillverkas är det verkligen att kasta pengarna i sjön. Det blir billigare då att köpa färdiga smycken.
Men jag kom på nu när jag satt och läste att jag har ju faktiskt en hel del pärlor och stenar och sånt kvar, så nu kanske det är dags att ta upp detta igen, göra ett nytt försök. Förhoppningsvis så tillverkar jag något som jag kan använda denna gång, detta år.....

Nu ska jag ägna resten av veckan till att umgås med familjen och fira midsommar, så jag passar på att önskar er alla en riktigt glad midsommar! Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar