onsdag, juni 13, 2012

Avslutningen



Ser ni vad långt mitt hår blivit? ;)
Jag börjar närma mig att låsa in peruken för gott igen, just nu varierar lite. Går ut både med och utan, men barnen vill absolut att jag har peruken på mig när jag kommer till skolan och hämtar dem. Så då har jag den på. De ska gå på fritids nu i ca en och en halv vecka till, så jag använder den fram tills dess, sen får det nog vara nog.

I måndags kväll var det som sagt var skolavslutning.
L slutade förskoleklass och T har nu gått ut 2:an.
Tänk vad stora de blivit och vad glad jag är att jag fick vara med!
På eftermiddagen kom mamma hit med avslutningsfika och blommor till barnen och följde sen med till skolan.
Det verkligen spöregnade hela eftermiddagen, sen  strax efter 17.00 tror jag det var försvann molnen och solen tittade fram. Vilken tur tänkte vi! Så föräldrarna fick vara med. Skolan hade börjat att planera för en avslutning inne utan oss, men när solen kom fram så ändrade de sig och det blev ute.
Problemet var bara att strax efter 18.00 när avslutningen hade börjat, så kom de grå molnen och det blev regn igen..... Oss föräldrar var det inte så synd om, vi var ju laddade med jackor och paraplyer, men de stackars barnen satt där i sina fina kläder och blev alldeles blöta. Eller stackars barnen säger jag, när jag frågade T och L om det var kallt och blött så svarade de nej och tyckte bara att det var roligt att bli blöta!!

Igår så var barnen hemma med mig.
Äntligen så kom vi iväg och fick barnens hår klippt. Det har behövts sen länge och när jag väl ringde för att boka en tid så fanns det inget innan avslutningen, så det blev dagen efter istället.
Men, men vad gör det i det stora hela. Nu är de jättefina i håret i alla fall.




Igår åkte även "Uncle Ian", alltså Steves bror, hem till England. Han har varit här och hälsat på mitt i all fotboll och avslutningar etc. Men det vara bara för honom att hänga på!


4 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilka fina tjejer du har! Jag har följt din blogg, men inte skrivit något förrut tror jag. Jag tycker du är en fantastisk tjej, positiv som tar vara på livet - du gör skillnad för andra, för du ger oss tankeställare att ta vara på livet mera och leva här och nu, för det är det enda vi alla har, nuet och ingen vet något om morgondagen.
    Kämpa på Jenny
    Kram från Kerstin

    SvaraRadera
  2. Ja nu du växer ditt hår så det knakar! Härligt. Själv är jag nöjd över att jag verkar få behålla håret över grabbarnas avslutningar. Glada tjejer på fotona med!! Synd att vi ej kan ses på Kajsas rehabhelg nu, vi har bestämt oss för att åka iaf. Skönt att komma iväg m fam efter allt jobbigt m cancern som varit nu i vår. Varma kramar fr VästerviksHelena!!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med en massa hår! Och vilka fina tjejer du har! :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hårfagra hela bunten! =)

    SvaraRadera