tisdag, mars 26, 2013

"Nya" fötter

Just nu finns det inte så mycket att berätta.
Helgen var väldigt lugn, jag gjorde i stort sett ingenting. Barnen lekte med kompisar och sov över här och där. På söndag eftermiddag/kväll så kom pappa och hans fru på middag. Steve lagade maten och skötte köket utomordentligt bra.

Den här veckan började jag med blodprov på vårdcentralen.
Jag brukar kunna se provsvaren på nätet samma eftermiddag/kväll, men den här gången så syns det inte än. Ingen läkare har vidimerat proverna än och då syns de inte i journalen.
Det jag är nyfiken på är ju markören, för den ska nu stämma eftersom jag fått fec i tre omgångar och det tar ett tag innan den lär känna den nya behandlingen. Så det jag tänker nu är att ingen läkare har vidimerat proverna med flit eftersom de inte vill att jag ska se att markören har gått upp.
Det behöver ju inte alls vara så, men när man måste gå och vänta medans man vill veta så hinner man också att tänka ganska mycket.
Mitt läkarbesök är ju inte förrän efter påskhelgen, jag hoppas verkligen att jag inte behöver vänta så länge.

Idag har jag varit på fotvård.
Jag fick två presentkort när jag fyllde år och nu var det dags att använda en av dem. Det var jätteskönt och välbehövligt eftersom mina tånaglar har blivit lite hårda, missfärgade och konstiga av alla cellgifter. Jag har haft ont i mina stortånaglar hur länge som helst nu. Men hon filade, pillade och smörjde och de blev (nästan) som nya. Nu är jag jättenöjd!

1 kommentar: