onsdag, februari 06, 2013

Lite, lite bättre

Igår var första dagen som jag mådde lite, lite mindre illa, och idag tror jag också att jag mår lite, lite bättre. Så detta bådar gott, jag var inställd på att må mer illa i två veckor efter behandlingen i alla fall, men om det "bara" håller i sig i en vecka så är ju det verkligen en bonus.

Igår passade jag på att hälsa på på jobbet en liten stund på eftermiddagen. Drack en kopp kaffe och fick lite skvaller om vad som händer där. På vägen dit så åkte jag även förbi Kajsa en sväng för att säga hej och hålla henne sällskap en stund.

Tror jag har glömt berätta att jag fick tid för min CT-röntgen av huvudet.
Den blir på måndag 11 februari.
Sen har jag mitt läkarbesök tisdag 19 februari, då får jag träffa Dr G igen och diskutera vidare alla röntgensvar, status och planer för mig.
Det ska bli skönt att ha det samtalet och höra vad han har att säga, och sen så kan jag kanske planera några månader framåt i alla fall.
Jag vill åka till solen.

Här är en bild på T från helgen, hon blev "tvingad" att städa sitt rum och var inte glad, men det tycker jag hon döljer ganska bra på fotot med hatt och mask.


Sen ville båda bada, och hade minst lika kul att fylla upp badkaret innan. Speciellt kul var det att prova duschmössorna!




4 kommentarer:

  1. Glädjer mig att höra att du känner dig lite bättre. Håller tummarna för bra besked på din hjärnröntgen. Hur ofta gör du den? Jag gör den var tredje månad :-( , alltid lika nervöst inför besked. kram från Anna

    SvaraRadera
  2. Ps Vilka fina tjejer du har :-). Ds

    SvaraRadera
  3. Fungerar inte kortison mot illamåendet alls? Det hjälper mig, men jag tar ju "bara" xeloda, jag vet hur FEC:en är. Men de ska kunna hitta något som gör att du mår bättre till vardags. Livskvaliteten blir så otroligt påverkad just av illamående. Ha det gott, sköt om dig så gott du kan :-)

    Kram Annette

    romeo91.zoomin.se

    SvaraRadera
  4. Ha ha, ja kids brukar inte älska att städa sin rum! ;)

    SvaraRadera