lördag, februari 09, 2013

Immunförsvaret

Nu mår jag mycket bättre.
Fortfarande lite, lite illamående men det är ingenting jämfört med förra veckan. Så nu vet jag inför nästa behandling att ca 7 dagar efteråt kommer det att vara jobbigt, men det går över!!

Jag fick Emend, kortison, primperan, hela baletten, men jag mådde fortfarande illa. Vet inte om de kanske vill att jag tar en högre dos kortison efter nästa behandling, men det får jag ta med Dr G på läkarbesöket.

Anna undrade hur ofta jag gör en röntgen av huvudet och jag tror det har varit ungefär var tredje månad, fram tills förra gången då tyckte de inte att det behövdes. Men nu ska jag ju göra en i alla fall efter att jag ifrågasatte anledningen. Jag tycker det är lite dumt att vänta tills jag har symptom innan man gör den eftersom jag aldrig har haft några uppenbara symptom av mina hjärnmetastaser.

Igår kväll så fick Steve och jag en kväll för oss själva.
Barnen sov hos min syster och kusinerna.
Vi bestämde oss för att gå ut och äta och sen gå på bio. Jag har velat se "En oväntad vänskap" länge, och nu fick vi chansen. Vilken bra film det är! Allvarlig och rolig på samma gång, fick många goda skratt.
Den kan verkligen rekommenderas.

Det enda dumma med denna "utekväll" är egentligen att just nu är mitt immunförsvar på absoluta botten. Tydligen är det så att ca dag 12 efter behandling så är det som sämst.
Jag tog mina blodprover på vårdcentralen i fredags morse och kollade sen provsvaren på nätet, och mina neuotrofila ligger på 0,2 och leukocyter på 0,6 - vilket är väldigt lågt. Så att sitta i en fullproppad restaurang och sen en halvfull biosalong kanske inte var det smartaste draget......
Men, men, gjort är gjort, vi hade i allla fall en jättemysig kväll tillsammans, så nu är det bara att hoppas att jag inte fick med mig någon liten dum bacill hem.

Slutligen så vill jag än en gång tacka alla er som skriver alla fina kommentarer - det värmer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar