onsdag, januari 09, 2013

Vilar på soffan

I måndags så började skolan/fritids terminen med en planeringsdag, så det var jag och barnen hemma.

Jag började veckan som vanligt med ett besök på vårdcentralen för blodprovstagning. Det gick bra,  det var ännu en "ny" sköterska där som skulle lära sig att använda porten. Fantastiskt,  nu är de 3 stycken som kan! Jag passade även på att boka in tider inför mina kommande behandlingar så nu behöver jag inte fundera på det på ett tag.
Eftermiddagen spenderade barnen och jag hemma hos Linda med fika, lek och en massa prat. Sen var det dags att åka hem för att äta middag lite snabbt innan T skulle vidare till tandläkaren för att dra ut sin onda tand.

Steve fick följa med henne dit och när de kom tillbaka var hon inte glad.
Hon hade så ont stackars liten, hon satt här och grät av smärta i nästan en timme. Vi gav henne Ipren som till slut tog bort en del av smärtan men hon hade fortfarande ont när hon gick och la sig. Som tur var så somnade hon och sov bra hela natten och igår på morgonen så kändes det mycket bättre.
Nu är det i alla fall avklarat.

Igår var det fritids för barnen och behandling för mig.
Jag sov inte så bra, ingen aning varför, och var jätte, jätte trött när klockan ringde vid 08.00. Men jag hann precis i tid till Ackis och väl där så sitter ju jag bara i en ganska skön stol och gör inte så mycket. Efteråt var det bara raka vägen hem till soffan. Nej, förresten, jag stannade till och köpte med mig en god sushilunch som jag åt först!
Idag har jag heller inte gjort så mycket om jag ska vara ärlig, tror faktiskt att jag är lite sliten efter jullovet då jag inte har kunnat ta det lika lugnt som jag vanligtvis kan göra när barnen är i skolan.

Men nu är det strax dags att hämta hem de små liven.
Planen är att de ska hjälpa mig att göra någon slags hemmagjord pizza till middag, får se vad de har att säga om det.

3 kommentarer:

  1. Fina Jenny! Din blogg berör. Av en ren slump hamnade jag på den i Nyårshelgen. Jag fastnade direkt. Har nu läst en hel del äldre inlägg. Jag beundrar att du trots mycket tungt bagage i livet lyckas behålla en ljus livssyn. Själv är jag fast jag ännu är frisk tyvärr en lite negativ person. Du får mig att verkligen tänka till. Tack!! Jag och säkert många andra har mycket att lära av dig. Jättefin familj du har också. Hjärtevarma hälsningar från Eva.S

    SvaraRadera
  2. Hej Eva! Tack för dina fina ord och kul att du uppskattar bloggen.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Gud vad skönt att de kan ta prover i porten! Förstår att det måste vara en stor lättnad.

    Hoppas att du snart känner dig lite mer utvilad igen. Kram! <3

    SvaraRadera