onsdag, januari 16, 2013

Onsdag

Ny vecka, nya tag.
Som vanligt så var det blodprovstagning måndag morgon.
Tro't eller ej, men när jag kom dit så var det ännu en sköterska som skulle lära sig att använda porten. Hon är nummer fyra, och jag frågade om det var någon fler som vi ska träna upp, och tydligen så är det en sköterska till! Så henne får jag träffa nästa gång jag kommer dit.
Helt otroligt egentligen, från att ingen "kunde" hjälpa mig till fem stycken, det är vad jag kallar service. Så där har jag faktiskt något väldigt positivt att säga om min kära vårdcentral.

Efteråt så åkte jag till Gränby C för en lunchdate med Åsa. Det var länge sedan vi sågs och vi har "missat" varandra på yogan, så det var kul att ses igen och "catcha up" lite om hur vi mår och vad vi gör etc.

Igår fylldes jag på med Taxol igen, den tredje och sista för denna omgång. Nu är jag ledig nästa tisdag, sen kör det igång tisdagen efter igen.
Först ska jag ta det lugnt i ett par dagar och vila bort cellgiftskoman och sen ska jag njuta fullt ut av "ledigheten" och helgen i London. Idag gick jag på en liten promenad (!) till apoteket för att fylla på med lite mediciner och fixat intyg så jag får ta med morfinet. Intyg för Fragminsprutorna har jag redan fixat med Dr G. Så nu tror jag att jag har allt det praktiska i ordning.

Anna -  svaret på din fråga om vad jag får för behandling just nu är att jag får Taxol en gång i veckan i 3 veckor sen har jag en ledig vecka, sen behandling i 3 veckor igen osv. Förutom det får jag Xgeva sprutor var 4:e veckan som är skelettstärkande. Förut fick jag Bondronat, men det byttes till Xgeva efter att jag läst mig fram till att det var nytt och bättre, och frågade efter det.
Det ovanliga med min cancer är att den är precis mittimellan Her2 positiv och negativ. Så de kan inte avgöra om jag ska behandlas med sådana mediciner eller inte. Från början har de sagt till mig att den är Her2 negativ och jag har alltid behandlas därefter. Men efter att jag började gräva i det så kom det fram att jag är en av de få procenten där det inte går att avgöra, testerna visar precis i mitten. Så min förhandling med Onkologerna pågår fortfarande om man ska pröva mediciner mot Her2 positiv cancer eller inte, tex Herceptin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar