måndag, januari 28, 2013

Läkarbesöket

Jag höll på att försova mig det första jag gör idag.
Jag sover ju med öronproppar på morgonen så att jag inte ska höra när Steve och barnen slammrar runt och gör sig i ordning för jobb och skola.
Nackdelen är då att sover jag riktigt hårt så hör jag inte alarmet genom öronpropparna, och det hände idag. Jag hade ställt klockan på 09.00, men vaknade inte förrän strax efter 09.30, då blev det full fart. Jag lyckades dock komma i tid.
Men det hade inte det definitiva röntgensvaret!
Dr G har tjatat på dem, men det hade inte fungerat helt och hållet.
Det preliminära svaret var i alla fall - oförändrat i skelettet (som vanligt) men tillväxt i levern. Dr G var ändå inte helt nöjd med svaret för min markör har inte gått upp, så han får inte ihop de två resultaten.

Så nu har han bett om att få se bilderna med egna ögon, tillsammans med röntgenläkaren i morgon bitti och besluta utifrån det om det stämmer eller inte.

Jag är inbokad för behandling i morgon förmiddag, så svaret får jag reda på genom att om jag får Taxol som vanligt så är allt ok, om jag får FEC så har röntgen rätt och jag byter cellgifter.
FEC är inte roligt för ofta blir man väldigt illamående och jag kommer definitivt att tappa håret igen. Och om det tycker jag inte!
Nu har jag ju haft hår sen i juni förra året, och det har varit skönt att se lite normal ut, men nu blir det antagligen slut på det!
I morgon vet vi mer.

Jag frågade om varför vi inte röntgade huvudet när vi ändå höll på.
Anledningen är att de inte vill röntga huvudet i onödan om man inte har några symptom. Jag berättade då att jag har huvudvärk ibland och att det också flimmrar framför ögonen ibland.
Då fick jag stå upp, blunda och försöka stå still.
Självklart så är jag på väg att ramla omkull när jag gör det..... med dessa saker som grund så bestämde han sig för att skicka en remiss för en CT skalle som kommer att ske inom 3 veckor.

Efter besöket så åkte jag och hälsade på Kajsa en sväng som har fullt upp med sin cancer. Vi hade en trevlig pratstund innan det var dags för mig att åka hem igen. Nu är det soffläge som gäller och en tidig kväll så att jag inte försover mig i morgon igen.

Och är det någon som försöker att nå mig på mobilen de närmaste 2-3 dagarna så går det inte.
Jag har lite strul med mitt abonnemang, men Tre har lovat att det är löst på några dagar, hoppas att de har rätt.


2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att du får Taxol idag! Vore fint att ses snart, det var längesen.
    Stor kram från Maria T

    SvaraRadera
  2. Tack för tummarna Maria! (även fast de inte riktigt fungerade idag ;))

    Ja, nu är det länge sedan vi sågs, ska du med på promenaden nästa vecka?
    Stor Kram

    SvaraRadera