söndag, augusti 19, 2012

Senaste dagarna

Livet går vidare, dagarna rullar på, jag är trött. Ena dagen efter den andra. Så har det gått en vecka till. Jag försöker verkligen att tänka positivt och ha planer för var dag. Men när jag vaknar och är lika trött som jag var när jag gick och la mig kvällen innan så försvinner all handlingsförmåga. Jag äter frukost, tar alla mina piller och förflyttar mig till soffan och där fastnar jag oftast för länge.
Är detta livet?

I onsdags kväll blev jag bjuden hem till Sara på liten tjejmiddag tillsammans med Carola. Det var jättemysigt. Det var en skön kväll,  vi satt ute och blev bjudna på mumsiga musslor, jättegott! Tack snälla Sara för att du bjuder hem mig och gör en vanlig onsdagkväll i mitt liv lite roligare!

I fredags blev det ännu mera mat.
Mamma, mina systrar och jag var till Stationen och åt middag tillsammans. Varenda kotte i Uppsala har nog varit på det stället sen det öppnade för något år sedan - förutom jag!
Bättre sent än aldrig. Jag hade en jättetrevlig kväll, vi fick ett bord ute denna kväll också och maten var jättegod. Kvällen flög fram och jag åkte nog inte hem förrän klockan var mycket senare än den brukar vara när jag "ger upp".

I helgen har vi fortsatt att fixa till barnens rum som har blivit ommålade och tillfixade. Idag blev det dock en paus eftersom T hade fotbollssammandrag här i Storvreta. 3 matcher har hon spelat och Steve har hjälpt till med att sälja/grilla hamburgare till hungriga fotbollsbarn och deras föräldrar.

I morgon är det en ny vecka med nya tag.
Min utmaning nu är att komma igång med promenerandet, är i morgon dagen det börjar hända? Jag vet att jag skulle känna mig bättre med lite motion. Både i kropp och själ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar