onsdag, augusti 08, 2012

Röntgen

Jag hade min tid i går på sjukhuset redan vid 08.20. Det var en utmaning!
Var tvungen att sätta klockan på strax efter sju. Å hu så tidigt det var! Det kändes i hela kroppen att det var alldeles för tidigt mot vad jag är van vid. Men, men det var bara att bita ihop.

Röntgen gick bra.
Börjar kunna det här utantill nu. När jag ändå var på Ackis så passade jag på att ta mitt blodprov. Egentligen ska jag ta det dagen innan jag börjar med cellgifterna, alltså på torsdag. Men eftersom jag har haft en längre paus en vanligt den här gången så tänker jag att det spelar ingen roll om jag tar provet nu eller på torsdag. Jag hoppas bara att läkaren håller med.....

Tack för alla tummar, nu hoppas vi att de fungerar.
Fredag 10.00 så får jag veta resultatet, när jag har mitt läkarbesök.
Då ska jag även hämta ut min nästa omgång cellgifter och få lite skelettstärkande. Plus att jag har en million andra frågor till läkaren som vanligt på min lista.

Idag fick jag ett brev i lådan om att yogan kör igång nästa vecka.
Precis vad jag behöver. Jag måste komma igång och röra lite på fläsket igen. Ska bli skönt. Jag behöver det nog för huvudet också, bara "stänga av" en stund. Nu kommer det att bli 09.30 på onsdagar istället för kl. 11.00 på tisdagar som det har varit tidigare. Liiiiite tidigt för min del, men det är bara att bita ihop och tvinga sig upp vid åtta-tiden. Det är ju inte direkt mitt i natten - bara nästan.

T går på fotbollsskola den här veckan, hon kommer hem jätteglad varje dag för att hon har haft det så roligt tillsammans med de andra tjejerna. Det är härligt att se när hon är så där extra glad, och pratar och pratar när hon kommer hem.

Hon och L har nog börjat fått nog av varandra efter ett helt sommarlov tillsammans, de har lekt väldigt bra tillsammans hela sommaren, men nu på slutet tycker jag att det har varit mer bråk och småtjafs hela tiden. Så det här var nog bra för båda av dem. Och mig också..... jag känner mig som en tjatmamma efter så här många veckor tillsammans varenda dag.
Vi är nog alla lite less på varandra och ser fram emot att skolan börjar nästa vecka!

Idag påbörjade jag projekt fotobok till barnen.
Tänkte att det blir väl inte så mycket jobb, men oj vad med foton jag har att gå igenom på datorn. Och sen välja ut de bästa till boken och placera ut dem snyggt i ordning, det här är ett större jobb än jag kunde ana, som kommer att ta tid....förhoppningsvis blir det dock uppskattat av barnen när de får dem, och framför allt ett fint minne i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar