lördag, maj 19, 2012

Xeloda start

Då har jag kört igång igen då.
En ny omgång giftpiller. Började igår kväll och på en gång kommer tröttheten som ett brev på posten. Jag får verkligen tvinga mig upp vid 09.00 på morgonen för att det är dags att ta pillren igen. Sen är det en dag i koma och trötthet i kroppen. Trist!

I fredags var barnen lediga så de fick följa med till sjukhuset och mitt läkarbesök, inte in i själva rummet, men jag parkerade dem i väntrummet med fika och varsitt Nintendo DS.
Det gick bra, de satt där så snällt och väntade.

Läkarbesöket gick bra.
Vi vet egentligen inte så mycket om hur hela den här behandlingen går förrän jag har gjort min röntgen 31 maj. Vi kunde heller inte planera sommaren och om jag ska ha några uppehåll av samma anledning.
Så nu fick jag ett nytt läkarbesök inbokat 8 juni.
Då får jag veta hur röntgen gick. Alltså hur det ser ut i huvudet efter strålningen och om Xelodan fungerar. Så det är bara att vänta.

Efteråt så fick jag Bondronat, det gick snabbt och smidigt, barnen tittade på och tycker alltid att det är lika spännande när de sticker mig i port-a-cathen. Och så fick jag dosetten med Xeloda med mig när jag gick.

Sen åkte vi hem till Sofie för att äta lunch och umgås. Det var länge sedan nu vi träffades men idag blev det till slut av. Vi stannade hela eftermiddagen och våra barn lekte så glatt ihop hela tiden. Tack än en gång för en god lunch och en trevlig dag tillsammans Sofie!

Idag åkte vi ut till Öregund där min pappa har en sommarstuga och hälsade på. Vi har inte varit där förut, så vi promenerade runt lite och tittade på omgivningarna. Gick ner till stranden och till min farbror som också har stuga i samma område.
Det var en härlig dag med solsken och god mat. Men nu ska ni veta att jag är trött, hoppas att jag kommer att sova gott hela natten och i morgon ska vi inte åka någonstans. Då ska jag bara vara hemma i trädgården och njuta av solen, det är planen i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar