torsdag, maj 17, 2012

Jaaa...

.....min almanacka är funnen!
De hörde inte av sig till Lina som vi hade bett om, men på vägen hem från jobbet igår så gick hennes man förbi och frågade igen, och då fanns den i "kvarlämnat"-lådan. Vilken tur, så nu får jag tillbaka den om ett par veckor när Lina kommer hem en sväng nästa gång.

Idag har vi firat Steve som fyller år.
Min familj har varit här och firat honom tillsammans med oss. Det blev en skön eftermiddag i uterummet med kaffe, tårta och annat smått och gott.

Kusin Wilma blev populär bland barnen, hon hade med sig en extra gäst, nämligen hennes kompis hund Bella!




Igår när jag kom hem hade jag fått ett ett brev med handskriven adress. Blir alltid nyfiken när något sådant kommer, det är ju inte så ofta nu för tiden man får handskrivna brev.

I kuvertet låg ett fint kort från en bloggläsare, Lotta, med en fin dikt om att vara stark och några personliga rader. Det var verkligen oväntat och det gör mig verkligen glad när sådana här överraskningar dyker upp när jag minst anar det. Tack snälla Lotta, det värmde!




I morgon är det dags för ännu ett läkarbesök.
Måste alltid träffa en läkare innan jag hämtar ut mina Xeloda piller från ODA. Jag tror faktiskt att jag även ska få Bondronat, skelettstärkande.
Just nu har jag en lång lista med frågor och funderingar så jag hoppas att hon har gott om tid!

Så i morgon kväll startar en ny 2-veckors kur med gift. Usch, ser inte fram emot det.

4 kommentarer:

  1. Vad bra Jenny att det värmde! Kom du på vem jag är också? kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej Lotta min hjärna har försökt att gå så långt tillbaka i tiden men jag kan inte komma på vem du är.... hade du annat efternamn då?

      Radera
  2. Hoppas att "giftveckorna" går fort och att gifterna är snällare mot dig denna gång (men slår hårt mot det onda!). Stora, varma kramar från Maria T

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Maria! Hoppas att allt är bra med dig och att ni njuter av vårvärmen! Kram

      Radera