måndag, maj 28, 2012

Ännu en måndag

Ny vecka, nya tag.
Vi kan ju börja med att prata om vädret. Vad hände? Gillar inte!

Vid 12.00 kom Kajsa hit.
Vi hade en promenaddate. Vi vill båda komma igång med promenerandet så vi gick ett varv i skogen här ute i Storvreta. Synd bara att det började att dugga precis samtidigt och kalla vindar, så vädermässigt var det inte så behagligt.
Jag gillar inte att frysa!
Men det var skönt att komma ut på promenad.
Efteråt så bjöd jag på lite sparrissoppa till lunch.
Det var trevligt med sällskap så här en måndag, och vi ska försöka att göra detta lite mer regelbundet om det går. Förhoppningsvis med finare väder också i fortsättningen.....

Nu är det ganska precis ett år sedan vi var med i The Essence Vitae project och fotograf Kjell Post från Irsta Foto kom hem till oss och tog bl.a dessa underbara bilder. Helt fantastiskt projekt som ger så fina minnen. Jag vet inte hur ofta jag har bläddrat igenom vår fotobok och bara njutit av bilderna på familjen och våra barn.





Idag har jag fått reda på att två av mina unga cancervänner har haft bakslag i sin sjukdom på sistone, cellgifter som inte fungerar och metastaster som växer. Jag tänker på er och känner mig hjälplös, när kommer forskarna fram med ett bot mot denna skit?!?

1 kommentar:

  1. Vilka underbara bilder Jenny. Jag håller tummarna krampaktigt för att det ska gå bra
    på röntgen. Kram, Susanne

    SvaraRadera