onsdag, maj 16, 2012

Veckan som var

Nu har jag gjort något riktigt dumt.
Jag har glömt min almanacka på hotellrummet i London......
Mitt minne är ju inte det bästa nu för tiden, så hur ska jag kunna komma ihåg allt som står där i?
Som tur är komjag ihåg att jag hade T's utvecklingssamtal idag, det hade ju varit lite dumt om jag glömt bort det......jag kom även ihåg att jag skulle ta blodprov på vårdcentralen i morse, och det gjorde jag (ingen kö by the way, helt otroligt!). Men vad mer står där i som jag inte kommer ihåg?

Hotellet vet om att jag glömt den och sa att de tittar efter den, så jag hoppas att den kommer tillbaka till mig snart.



Veckan på Masesgården var som sagt var väldigt avkopplande.
Det var gott om tid för aktiviteter, vila och prat. Många trevliga människor i gruppen. Ingen stress, lugna promenader vid Siljan och i skogen. Maten var vegetariskt hela veckan, väldigt god faktiskt, men i slutet av veckan kände jag ett sug efter proteiner...
Magen mådde dock bra av all den här nyttiga maten, och jag önskar att jag kunde äta så här nyttigt hemma, varje dag. Men eftersom jag inte är någon höjdare på matlagning och alltid är trött, så tycker jag att det är svårt att få ihop så här nyttig mat varje dag, som även barnen ska tycka om.



På onsdagen slog vädret om. Solen som skinit sen i söndags försvann och det började att regna, och det höll tyvärr i resten av veckan.
Fredag efter lunch bar det av hemåt igen. Det var lagom med 5 dagar. Det var tillräckligt länge så att man verkligen tillät sig själv att koppla bort omvärlden. När jag har varit borta bara över en helg så går tiden alltid så fort att jag knappt hinner att slappna av förrän det är dags att åka hem igen.

07.35 lördag morgon gick flyget från Arlanda till London, så det blev en väldigt tidig start på dagen. Flyget var i tid och inga jätteköer. När vi kom fram hyrde vi en bil i några timmar och åkte runt och shoppade lite innan vi fick checka in på hotellet, och jag kunde lägga mig för att vila ett par timmar innan kvällens festligheter.

40-års festen var i en pub i Redhill där Lina bor, vi var nog ca 30 personer där och det var som sagt var jättetrevligt. Jag träffade en del gamla kompisar som jag inte sett på flera år, det var kul att ses igen!
Strax efter midnatt var festen slut och vi blev "utslängda", men det var helt ok med mig för vid det här laget var jag väldigt trött.
Det blev en väldigt låååååång dag.

Söndagen blev lugn. Lina, Sofi och jag strosade runt i affärer och tog en fika i ett par timmar innan jag gick tillbaka till hotellet och vilade och hade en lugn kväll framför tv'n.

I måndags fick jag min födelsedagspresent av Lina.
Vi var till Thorpe Park - en nöjespark, hela dagen. Jag älskar att åka läskiga attraktioner och här fanns det ett gäng sådana. De hade ett par värsting berg- och dalbanor som jag hade velat åka, men jag vågade inte pga av min rygg. Det blir för ryckigt och gör rikitgt ont i ryggen. Så Lina fick åka dom själv och jag tittade på. Eftersom det var måndag och vädret inte var så bra den här dagen så var det jättelugnt där. Det var nästan inga köer alls, utan det var bara att kliva på vad man nu ville åka. Lite annourlunda mot en hysterisk sommardag på Gröna Lund!!
Tack snälla Lina för en kul dag, det var mysigt att få rå om dig själv en hel dag!




Idag hade L med sig en bok hem från skolan. Hennes första bok som hon skrivit helt själv, hur gulligt som helst!




Mitt hår växer nu sakta, sakta.
Inte alls långt men det har växt lite, lite. Eftersom jag tappade håret av strålningen den här gången, så växer det inte ut jämt över huvudet. Utan på vissa ställen växer det på som bara den och andra ställen riktigt långsamt. Men det är hår i alla fall och växer det någon centimeter eller två till så gömmer jag peruken i garderoben igen.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att du haft det så bra! Kram och ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Vad snygga vi ar I vara rosa rockar :) underbar dag min van! Fantastisk bok av Livia. Tomt utan er har. Men vi ses ju snart. Langtar. Kram Lina

    SvaraRadera