onsdag, oktober 26, 2011

Rosa Bandet

Nu sitter jag framför TV'n och tittar på Rosa Bandet Galan.
Vet egentligen inte varför jag så gärna vill titta på den, för jag blir bara irriterad på allt prat om att 8 av 10 blir friska.
Men förhoppningsvis så kommer det något inslag om oss kroniker också innan kvällen är slut!
Och varenda öre som kommer in till cancerforskningen behövs, för en dag så kommer det att leda till ett bot för oss med kronisk cancer också.
Så nu när jag tänker efter så får galan handla om vad som helst bara det kommer in pengar!
Steve tycker dock att det är jobbigt att titta på program om cancer, så han jobbar ikväll.

I förra veckan när jag var i London så visades även en dokumentär på Svt som heter; Bröstcancer - det har jag inte tid med
Jag tittade på den på Svt play när jag kom hem, den var bra och gripande, jag kände igen mig. Det var också sorgligt, just att se unga kvinnor med små barn gå igenom denna skit.

Kvällens uppmaning från mig till dig är -
Känn på dina bröst, och känner du något konstigt, något ovanligt - ring vårdcentralen i morgon bitti och boka en tid. VÄNTA INTE!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar