lördag, oktober 22, 2011

Hemma igen

Så, då var man hemma igen.
Det är skönt att åka bort, men ännu skönare att komma hem!
Jag har haft det jättebra hos Lina. Vi har bara tagit det lugnt och umgåtts.
Shoppat lite också förstås, det finns ju sååå mycket fint och billigt i England.

Lina skulle hem till Sverige över helgen så jag fick sällskap på flyget på vägen hem också, det var kul för jag tycker det är så tråkigt att flyga.
I vanliga fall har jag även alltid haft svårt att sova på flygplan även fast jag varit jättetrött. Det har bara inte gått att sova. Men igår var jag jättetrött för vi stannade uppe alldeles för sent kvällen innan, och jag somnade på planet - skönt!
Hann sova en stund innan personen i sätet framför mig bestämde sig för att fälla tillbaka hennes säte, pang på mina knän (nackdelen med att vara lång!) och jag var snabbt vaken igen.

Barnen har låtit mig veta med besked att jag är hemma igen, jag tror jag inte har hört så många "maaaamma" på en dag på väldigt väldans länge. Men jag har saknat dem också och deras små mjuka kramar och pussar.

Jag har fått ett brev från Öron-näsa-hals på Ackis medans jag var borta.
Äntligen tänkte jag, får jag träffa någon som gör mig lite klokare angående min hals och snart kommer min hals/röst vara normal igen.
Trodde jag ja!
Jag gjorde som det stod i brevet, ringde dem för att boka in ett besök med läkaren.
Kvinnan i andra änden säger -Ja, torsdag den 1 December, blir det bra?
Skämtar du säger jag, ska jag gå omkring och låta så här ända tills dess??
Ja, säger hon, det är så det är skrivit av läkaren som har granskat remissen.
Jag fattar ingenting.
Ingen läkare har talat om för mig vad det är som är fel, vad de ska göra eller vad jag kan göra för att det ska bli bättre.
Med brevet kom även ett grönt papper med massor av olika frågor, och ordet "operation" fanns där???
Vad ska dom göra?
Varför kan ingen berätta vad det är som gäller, så att jag vet.
Nu när jag har gått och tänkt på detta i några dagar, så har jag bestämt mig för att ringa dem igen på måndagoch be någon berätta för mig vad felet är på min hals och vad de har för planer för mig när jag kommer det den 1 december.
Skulle liksom bara vara kul att veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar