onsdag, oktober 05, 2011

Morgon surprise

I morse vaknade jag lite för sent.
Jag måste till Ackis till kl. 10.00 för min behandling.
Slängde i mig lite frukost (är inte människa om jag inte får frukost!) och bläddrade lite snabbt i UNT, morgontidningen. Helt plötsligt ser jag ett foto jag tycker jag känner igen, nämen det är ju jag och min lilla familj!
Reportage handlar om The Essence Vitae projektet och alla fotografer som ställer upp och fotar familjerna.
Och så har dom då använt en del av bilderna som finns på hemsidan, och där var vi, surprise!
Artikeln finns även på nätet, klicka här och om man klickar på bildspel på höger sida så finns även två andra av "våra" foton med.

Just nu sitter jag i stolen på ODA och får veckans dos av gifter.
Även idag så har jag tagit ett piller istället för Tavegyl och är helt vaken. Underbar känsla.
Rösten min är fortfarande långt ifrån normal, så jag frågade sköterskan vad hon tycker att jag ska göra. Ska jag ringa vårdcentralen eller vänta? 
-Nej, eftersom du är "kund" hos oss så ska du absolut inte behöva gå genom vårdcentralen, sa hon.
Jag ska höra med jourläkaren vad hon tycker.
Och för en stund sen kom dagjouren, en jättetrevlig tjej. Hon sa att eftersom jag är med i en studie och man inte vet vad dessa piller innehåller så tycker hon absolut att någon ska titta ner i min hals för att se vad som pågår. Så hon har nu skickat en remiss till Öron,näsa,hals avdelningen och förhoppningsvis får jag komma dit inom några dagar. Skönt tycker jag. Jag vill veta nu vad jag ska göra, eller om det är något jag kan göra, rättare sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar