söndag, oktober 06, 2013

Foton igen

Veckan har varit ok, det har varit en blandning av störtregn och jättehärligt höstväder med sol. Båda två är lika härligt att titta på innefrån! Trött som vanligt är det tråkiga, jag vill vara pigg! Jag trodde jag var en trött person innan jag blev sjuk. Gillade tidiga kvällar..... Nu vet jag vad trött verkligen är.

På em kom Ulrika förbi för att hämta upp presentkortet syrran har sponsrat som pris i morgondagens lotteri. Vi hann prata en del och det var kul att ses igen.

Men till i fredagskväll samlade jag krafter. Sofie med familj kom hit och åt gott för att hon fyllde 40 år i somras och vi har inte hunnit att "fira" henne. Vi har även ett flertal gånger pratat om denna goda tonfisk som S gör/steker, så nu gjorde vi äntligen slag i saken. Det var jättetrevligt att ha dem här igen. Kvällen gick alldeles för fort och vid 22.30 åkte de hem, för min skull....  Jag hade det sååå trevligt och ville att de skulle stanna, men de visste vad jag försökte förtränga!

Jag fick detta fina uppläggningsfat av dem och en matchande fin handduk. Tack igen!





I helgen var jag trött (men det va det värt).

I lördags "tvingade" jag S att skjutsa mig till Gränby C. 
Jag ville supporta BC-föreningen i Uppsala län som anordnade info om BC och ett bh-lotteri för 3:e året i rad under oktober. Jag har varit med förr om åren, men i år hade jag inte energi o kraft i benen för att klara av att stå där, tyvärr. Men jag köpte lotter och vann några fina priser! 
Det var kul att hälsa på och de som "jobbade" var jätteduktiga!

Eva och Veronica
 
I söndags var L & S till Fyrishov och badade. T ville inte bada, men hon och S var till bibblan i stan på eftermiddagen som hon hellre ville. Plus att han fick lite egentid med båda barnen. T köpte även gummistövlar som behövs väl så här års. De från i våras i stor storlek är redan för små, snacka om att dragit iväg i storlekar under sommaren!

Min gamla orkidé har fått sällskap av en ny fin, nu är de två igen.....


I söndags hade jag (och T som heter J i mellannamn efter mig) namnsdag, det var Jenny. 
Vi fick en jättefin cerise blomma av S och goda bakelser till efterrätt till middagen.


Här är en bild på min peruk som oftast står i badrummet och ruttnar, jag orkar sällan att hålla på nu för tiden. Jag använder oftast ingenting på huvudet eller sjal/mössa nu när det har blivit kallt igen.


Det fina kortet och den underbara oljan till kroppen som jag fick av Carolina i tisdags


Jag glömde säga att Sara kom förbi på en kopp kaffe och lite prat i söndags, hon hade med sig denna fina choklad från Spanien....tack!


Här låg jag igår, jag frös så mycket och kände att det var dags för ett varmt bad. Då började jag svettas som en gris...


T's nya gummistövlar, storlek 39!!

 

Nu kommer Hemsjukvården och byter morfinplåster på mig snart, bäst att jag klär på mig nu!

2 kommentarer:

  1. Kramar i massor till dig Jenny <3

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag tycker att det är lite svårt att komma på något bra att skriva men jag vill ändå skicka dig en kram och många tankar från mig. Hälsningar Marianne (som du inte känner)

    SvaraRadera