onsdag, oktober 16, 2013

Dagarna går

Idag har jag tagit det lugnt, efter två hektiska (känns det som i alla fall) dagar.

I måndags åkte jag färdtjänst in till stan. Där hade jag en tid sedan länge för fotvård vilket var jätteskönt.
Men det var jobbigt, jag åkte själv och det tog på krafterna att ta mig från/till taxin upp till plan 3 där hon håller till. Väl där så var det värt det dock!
Nu är fötterna och tånaglarna som nya igen.
När jag väl var hemma igen så var jag helt slut.

I tisdags så hade jag fått tid med en läkare på genetiken.
Vi har inte massor av cancer i släkten, men jag var "bara" 36 år när jag upptäckte knölen, så jag fick en remiss dit. Framförallt så gör jag detta för att underlätta för mina döttrar när de blir 18 år.
Lämnar jag blodprov nu och kollar gener och sådant blir allt mycket lättare för dem när det är dags för deras tur. Det ger nog dem en chans att förbereda sig eller vad de nu måste göra OM genen finns. Finns den inte så kan alla andas ut, men mina döttrar måste ändå vara noga och kolla sig hela tiden eftersom risken för dem är högre än "normalt".

Sen fixade de en sjuktransport genom kulverten till oda. Där hade jag tid i början av eftermiddagen. Jag hann äta lite lunch i cafét utanför, prata lite med damen från föreningen som stod och informerade och sålde rosa produkter vid ingången. Sen kom Eva som varit på strålningen, pratade lite med henne. Sen kom administratören från yogan, pratade lite med henne också..... sen hjälpte hon mig till kassan för att anmäla mig och sedan in till en stol på oda.
Det är jag väldigt tacksam för, jag har insett nu att det kanske är dags att börja ta med sig rullatorn när jag beger mig ut på dessa äventyr...förut har jag kunnat lita på väggarna men det funkar inte längre. Med rullatorn så har jag ju både stöd och något att sitta på när det behövs.
S kom i alla fall och hämta hem mig.
Skönt med en stadig arm och en bil utanför dörren.

På eftermiddagen/kvällningen så tog jag ett bad, vilket var jätteskönt och varmt. Problemet var bara att jag kunde inte ta mig ur badkaret när jag var klar. Jag lyckades att trilla omkull när jag försökte att ta mig ur badkaret, mina ben orkar inte att bära mig längre.... tur att S var hemma och kunde dra upp mig ur badkaret.
Nu har jag insett att det inte är någon idé att bada när han inte är hemma.
Då blir jag troligtvis sittande där tills han kommer hem......

Igår fick S och jag en dansuppvisning på kvällningen. Vi har även fått sett en föreställning en trappa upp. Då såg de nog hur S fick dra mig upp för trappen och därför blev det nere denna gång.
Det är så kul att se när de fixar, försvinner för att öva och håller sams.


Så här ser mitt sängbord ut för tillfället. Här spenderar jag mycket tid....

 
Idag kom hemsjukvården och bytte mitt morfinplåster på förmiddagen.
Då passade jag på att fråga om en uterullator och fick svaret att det kunde de fixa en, som klarar av att vara ute nu när vi går mot kallare tider. Så hon ska kolla upp när jag kan låna den och få den levererad. Bra va?
 

4 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir nar jag ser det fina fina kortet pa er I uterummet. Vilken harlig dag vi hade. Smorgastarta och allt :) Saknar dig. Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Härligt med ungar som lättar upp stämningen! =)

    SvaraRadera
  3. Hej Jenny!
    Skönt att du kan få ha lite kul med kidsen ibland, och att dom två tjejerna kan ha kul med varandra. Kram från Eva i Göteborg som tycker att du är så himla klok och cool!

    SvaraRadera
  4. Barnen är ju sådan positiv energi och de lever här och nu :-) Kram och ha en bra helg Jenny

    SvaraRadera