tisdag, augusti 13, 2013

Samlar krafter

Ny vecka, fortfarande trött.
Jag trodde att jag skulle vara piggare så här många dagar efter förra behandlingen, men det är jag inte, och nu på torsdag är det redan dags igen.
Jag vet inte om min kropp redan är redo för en ny dos.
Det som är positivt är i alla fall att vi har reducerat dosen och jag har inte reagerat med alla konstiga biverkningar som jag gjorde sist.
Så det fungerade i alla fall.
Nu kommer någon från sjukvårdsteamet för att ta nya blodprover i morgon, då får vi veta lite mera hur kroppen mår efter denna omgång och om den är redo för mera gifter.

Mitt projekt just nu är att anmäla min lilla sjukhusvistelse och ändrade flygbiljetter från London till försäkringsbolaget. Jag vet inte vad som gäller eftersom jag hade cancer och visste om det när jag åkte men jag hade Dr G's tillstånd och fick det flera gånger så det är värt ett försökt i alla fall.
Vi får se om det inte är för sent men jag har inte haft någon ork förrän nu.

Jag försöker att ta det lugnt nu, jag har knappt varit ut på hela helgen. Samlar krafter i mängder, försöker att komma på vad jag kan gör för att röra på mig utan att bli helt slut i flera dagar efteråt. Det är en svår balansgång.

Jag hittade det här fotot i mobilen. I London på sjukhuset fick jag hela tiden tjata om att jag heter Jenny. De sa att det gör jag inte, det står Ulla (mitt mellannamn) i journalen så det heter jag. Då talade jag om att jag reagerar inte ens på Ulla så kan ni vara snälla och kalla mig Jenny. Men nej det gick inte så varje dag fick jag bråka om det med personalen. Tills en dag när det kom en för ovanlighetens skull snäll (inhyrd) sköterska. Hon lyssnade på mig och kom tillbaka efter några minuter med en lapp som hon satte upp ovanför min säng. Tänk vad mycket tjafs jag sluppit om någon annan hade tagit sig tid att vara så smart flera dagar innan?!?



3 kommentarer:

  1. Hej du Ulla! Hur tänkte de där?... Styrkekramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha,ha, jag tror att de inte tänkte alls faktiskt....

      Radera
  2. "Nej det gör du inte"...haha..otroligt..
    Veronica

    SvaraRadera