tisdag, augusti 06, 2013

Luncher

Dagarna går, jag ligger på soffan eller på sängen och sover.
Igår kom Ann-Sofie förbi med en liten sushilunch som var nästan precis lagom. Jag åt fler bitar än jag trodde var möjligt, även om det inte var många eller alla. Det var trevligt med sällskap och det var länge sen vi sågs sist så vi hade mycket att prata om, som vanligt!
Men det tar på krafterna med besök, även om de inte är långa. Så efter att det var dags för henne att åka vidare gick jag och sov gott i några timmar.

Idag på förmiddagen kom hemsjukvården för att ta nya blodprover. Det gick bra och nyss kunde jag se resultatet på nätet. Det konstiga är  att mina vita har gått ner igen. I förra veckan var de 1,9, nu har de sjunkit till 1,3 trots att jag hoppade över förra veckans behandling. Undrar varför?
Nu är ju nästa cyto planerad till torsdag, så vi får väl se vad som händer, om det blir något eller inte. Ska jag vara riktigt ärlig så undrar jag vad min kropp håller på med nu för tiden, betyder det här något jag inte vill veta?

Idag kom Sofie med lunch. En jättegod och jättestor räk- och fetaostsallad. Jag orkade inte att äta upp hela med uj vad gott det är med sallad. Vi har inte heller hunnit att träffas på hela sommaren så vi hade massor att prata om och ta igen. Det är så härligt med kompisar som kommer med lunch och sällskap när jag inte har någon "betjänt" hemma. Lite besök från yttre världen som jag inte lyckas besöka så mycket som jag vill och har ork till nu för tiden!



2 kommentarer:

  1. Härligt att läsa att du har aptit igen! :)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att höra att maten smakar ok igen så att du kan fylla på med energi på ett trevligt sätt! Konstigt att "de vita" sjunkit :-/ Inte konstigt att du är så trött. Hoppas värdena stiger så att du kan få behandling. Hoppas oxå att Dr G snart är färdigsemestrad så att han kan hjälpa dig på banan igen. Kramar i massor från Maria T

    SvaraRadera