onsdag, maj 29, 2013

Varmt och trött

Nu är jag så trött att jag orkar knappt skiva.
Jag har ju glömt att tala om att jag är hemma igen. Helt utskriven, eller, nästan helt, nu blev jag inskriven i hemsjukvården istället. Men jag sover och är hemma så kommer de till mig och tar blodprover och ger mig vården jag behöver istället för tvärtom. Skönt.
Just nu är jag så svag i kroppen av allt kortison att jag knappt kan och orkar att röra på mig. Jag får användning av Jo-Jo med andra ord.

Jag kom hem igår kväll.
Idag har sjukvårdsteamet varit här.
En annan tjej har varit här och försökt installera ett larm, men eftersom vi har Bredbandstelefoni så funkade det inte för henne. Det kommer någon annan på fredag och fixar istället. Sen så har jag sovit några timmar.

Jag började med mina cellgifter igen igår kväll, Navelbine och Tyverb.
Jag hade glömt bort hur trött jag blir av dem också. Men minns hur de satte fart på magen, och de gjorde de denna gång också!!

Från att äta för kung och fosterland till att vakna av att jag mår illa är inget roligt.
Idag har aptiten varit helt borta. En smörgås till lunch och en smörgås till middag, det är väl ungefär allt jag ätit idag.

Igår när jag kom hem fick jag min egen sommarpåse i present av L. Hon är för söt.

2 kommentarer: