torsdag, september 27, 2012

Onsdag



Igår var Steve och jag och såg på stand up comedy.
Innan showen började åt vi på en restaurang tvärs över gatan. Jättemysigt, bra service och god mat. Åt en krämig pasta med oxfilé och svamp. Mmmm, vad härligt det är att ha aptit och kunna njuta av god mat. Till det blev det en alkoholfri öl....inte lika spännande, men jag kan ju inte dricka någon alkohol, gör jag det så börjar jag att må illa på en gång.

Showen var riktigt roligt, fick skratta mycket - det gillar jag!
Alla uppträdanden - Mårten Andersson, Marika Carlsson, Kristoffer Appelquist och Reginald D Hunter var roliga och underhållande och hade bra skämt. Men den sista "gruppen" var inte bra
.
Det är tre killar från Australien som kallar sig " Axis of Awesome", som såg heltöntiga ut och sjöng och försökte vara roliga, men jag tyckte det blev för töntigt och skämten var egentligen inte alls roliga. Många andra i publiken verkade tycka att de var bra, men inte jag. Jag föredrar lite mer ironisk humor.

Det blev i alla fall en lyckad kväll, det är alltid trevligt att få umgås med sin man på tu man hand, och vi var båda nöjda när vi kom hem.

Här hemma höll Sara i trådarna. Det var första gången hon var barnvakt åt oss, men absolut inte den sista! Hon stekte pannkakor med barnen, och fick dem sen i säng när det var dags. Allt flöt på här hemma och barnen tyckte det var jättekul att ha Sara som barnvakt, så det gör mig lugn.



Nu laddar vi för lördagens ljusmanifestation på Stora Torget, utanför Åhléns, i Uppsala. Vi kommer att vara där från ca 12.00-21.00.
Hoppas att många av er kan komma förbi och köpa en lott, en ros eller ett rosa band kanske? Eller kom bara förbi och säg hej!
Jag kommer själv att finnas där några timmar på eftermiddagen, det beror lite på hur mycket ork jag har....men antagligen från ca kl. 14.00.

https://www.facebook.com/#!/events/197953767002143/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar