tisdag, september 11, 2012

Enough!

Nä, nu räcker det.
Nu har även Jessica somnat in.....
Jessica var en riktig kämpe som jag lärde känna i maj när jag var till Masesgården. Vi hade många djupa och givande samtal, men samtidigt mycket skratt ihop den veckan. Du är saknad.
Sov gott Jessica!

I helgen har jag varit på klassträff!
24 år sedan vi gick ut högstadiet. Många har jag inte sett skymten av sedan avslutningen i juni 1988 så det var jättekul att träffa och se gamla ansikten och höra hur alla har det. Det var många som inte kunde komma av olika anledningar, men förhoppningsvis så får vi ihop en träff till någon gång inom de närmsta året och inte om ytterligare 24 år....

I lördags pågick även Kulturnatten inne i Uppsala, så det var fullt med folk i rörelse och en massa happenings. Nattbussen hem var proppfull, men jag fick en sittplats så det gjorde inget. Enda problemet var att det hade hänt något med tåget, så bommarna i Gamlis gick inte upp.....vi bara stod där hur länge som helst tills trafikledningen kom och hjälpte till att backa bussen så vi kunde åka upp på E4'an och vidare till Storvreta istället. I normala fall tar bussen hem 30 minuter. Denna gång tog det närmare 1 timme och 30 minuter. Typiskt att det händer en av de få gånger jag behöver åka buss.
Så jag kom inte i säng förrän kl. 02.00, och det är sent för att vara mig. Tror inte att jag behöver tala om att jag var trött i söndags. Kändes som om jag var bakis fastän jag inte drack en droppe.
Men jag vet av erfarenhet att det tar några dagar för mig att återhämta mig när jag har haft en sån sen kväll. Tänk att kroppen inte ens klarar av att vara upp sent längre!

I söndags fixade L och jag till det sista i hennes nymålade rum. Satte upp planscher, gardiner etc. Passade även på att storstäda lite och slänga en massa saker. Hon är jättenöjd nu, rummet är precis som hon bestämt, vi har som sagt var inte fått ta några beslut om någonting.
Vi har bara varit hennes "arbetare"!!
Nu håller vi på med det sista i T's rum, lite grejer som ska upp på väggarna, hyllor, tavlor etc, sen är det nog också klart.
Projekt barnrum avklarat!

Igår så var jag och åt lunch med en av mina gamla klasskompisar som var med i lördags. Hon är hårfrisörska, så jag passade på innan att få mitt lilla hår putsat och jämnat till. Jag har ju inte varit hos en frisör sedan det växt ut så det behövdes. Det syns ingen jätteskillnad, men jag trivs bättre med det nu när det är jämnlångt och mer en frisyr än bara utväxt hår! Sen gick vi och åt lunch och skvallrade lite om lördagkvällen, och lite djupare samtal om cancer kom vi in på också. Nästan oundvikligt.

Idag har jag en lugn dag hemma, ska fixa lite med papper och sånt som inte blivit gjort helt klart. Jag tror att alla som har somnat in den senaste veckan har påmint mig om att jag kommer att bli sämre en dag och då, som ni vet, vill jag ha ordning och reda och var sak på sin plats!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar