måndag, juli 04, 2011

Blodprov

Vad gör man en grå sommardag i juli när hela familjen är ledig? Jo, åker till IKEA så klart! Som vanligt kommer man (jag) hem med en massa saker som man (jag) inte hade planerat att köpa.

I fredags hade jag läkarbesök. Jag fick träffa en jättetrevlig onkolog, en ung tjej, som jag inte har träffat förut, den enda tror jag. Så nu har jag "betat av" allihopa. Det var inget speciellt som togs upp den här gången. Det är bara för att jag är med i en studie som jag måste ha ett läkarbesök var fjärde vecka. Känns ofta lite onödigt, men jag klagar inte. Bättre fler chanser att träffa en läkare och ställa frågor än för få.

Efteråt gick jag och tog blodprover. En sommarvikarie fick lyckan att sticka nål i mig. När jag såg att hon var "ny" så sa jag till henne att hon kan sticka i handen på en gång, eftersom armvecket börjar bli lite trögt att sticka i.
Jag har nämligen märkt att när det är någon som inte är så van som sticker så kommer det aldrig något blod och det slutar med att de sticker i handen efter x antal försök.
Hon stack i alla fall direkt i handen och det kom ett fint flöde av blod på en gång, då blev hon jätteglad och sa;
-Åhh vad skönt att det gick bra, jag har inte lyckats så bra med de tidigare patienterna idag....
Sen så sa hon talade hon om för mig tre eller fyra gånger att jag var jätteduktig, då frågade jag om jag skulle få ett bokmärke.;)

Annars så har helgen varit lugn. Har suttit mest och klurat på vad vi ska hitta på på semestern, det börjar liksom att bli dags....Igår kväll firade vi syster som blev 36 år. Hon bjöd på god mat, god tårta och gott sällskap. Tack än en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar