fredag, juli 15, 2011

Jag lever

Ja, egentligen ska man väl inte använda ett sådant uttryck när man har cancer.... men jag lever i alla fall, även fast det inte har blivit något bloggande på en vecka. Nu när vi har semester hela familjen tillsammans så tar jag det lugnt med bloggandet.
I lördags kväll var vi bjudna på middag hemma hos en kompis tillsammans med två andra familjer. Vilken härlig sommarkväll det blev. Med god mat och trevligt sällskap. Alla barnen underhöll varandra och vi andra satt ute fram till midnatt och pratade och umgicks. Vad härligt det är. Det är egentligen de här enkla sakerna i vardagen som man njuter mest av. Som vanligt var det trist att inte kunna ta det där glaset med kallt rosèvin.... men Sara hade gjort god alkoholfri drink till mig så jag fick njuta av den istället.

I söndags satt vi sedan och funderade på vad vi skulle hitta på den här veckan. Nu var det ju nästan en vecka sedan jag fick behandling och mådde ok så vi ville göra något av ledigheten och inte bara vara hemma hela tiden. Vi kollade vädret och kom fram till att prognosen för Göteborg var helt ok. Så tidigt på måndagmorgon hoppade vi alla in i bilen och styrde kosan söderut.
Första anhalt blev Ulllared. Jag har aldrig varit där förut, men jag har sett programmet på TV! Steve och barnen gick iväg och spelade minigolf och lite annat medans jag tog mig an Gekås.
Vad med grejer! Vad man än behöver så verkar det ju finnas där. Det jag mest var ute efter var regnkläder och jackor åt barnen. Och det hittade jag. Billigt. Hur kvalitén är får tiden visa.
Självklart så hamnade det på någotvis en massa andra saker i min vagn men jag försökte att vara klok och tänka efter innan men det är otroligt lätt att tro att man behöver en massa saker när man går runt där....
Stort var det också och helt plötsligt så hade jag varit där inne i 3 timmar. Det fick räcka. Jag var trött.

Nästa stopp var Göteborg. Där stannade vi i 3 nätter.
En dag "turistade" vi runt i staden. Vi åkte Paddan. Vi åkte Stinsen. Vi var ner i en ubåt och en massa andra saker. Jag gillar Göteborg. Nästa dag var en heldag på Liseberg. Kul! Vi åkte mycket bergochdalbanor.
9 timmar på Liseberg går alldeles för fort. Ni ska veta att vi sov gott allihopa efter den dagen.
På vägen hem stannade vi till i Gränna för att titta på lite polkagristillverkning, självklart så köpte vi några också. Något annat hade inte barnen gått med på.
Det regnade nästan hela vägen. Det gjorde inget för väl hemma så hade det slutat.
Och så lite bilder....









På måndag åker jag och barnen till Rullsand för lite husvagnssemester. Nu håller vi tummarna för att solen visar sin bästa sida så vi kan bada i havet och njuta av sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar