torsdag, september 19, 2013

Prat

Ett långt brev till Tandfen från lilla L. 
-Men jag vet att hon egentligen inte finns........jag vet att det är du eller pappa som lägger dit pengarna...
-Är du verkligen säker på det? Skriv en lapp i alla fall, för det kanske inte alls är mamma eller pappa!?
-ok då!


På lappen skrev hon ett långt utlägg om att hon har borstat tänderna väldigt noga och bra på sistone, och att hon därför borde få en tjugolapp istället för en guldpeng... 
Och tänk vad som hände, tandfen höll med och hon fick en tjuga! 

Idag var en sköterska från Sjukvårdsteamet här och la ett nytt spritomslag på min böld förutom de vanliga blodproverna. Jag fick även mer penicillin så att jag slipper bekymret om att ta mig till Apoteket. 
Jag pratade och pratade som vanligt, känner mig lite ensam här hemma, så det gäller att passa på när dessa trevliga människor kommer hit.
Sen ringde pappa och jag pratade....
Sen ringde mamma och jag pratade.....
Sen var jag helt slut av allt pratande....

1 kommentar:

  1. Hej Jenny!
    Jag känner dig inte, men har läst din blogg regelbundet under lång tid och blir glad och ledsen om vartannat. Glad för att du har ork att glädjas och ägna dig åt din fina familj. Blev varm i hjärtat, när jag läste om tandfen. Ledsen över att du har det så jobbigt med din sjukdom. Jag tycker du är en fantastisk människa som trots din trötthet bloggar om positiva saker!
    Varma hälsningar
    Siv

    SvaraRadera