måndag, april 08, 2013

Måndag morgon

Ja, då var påsken och påsklovet över för den här gången.
I helgen har jag mått ok, men trött.
Jag är så less på att vara trött. Trött, trött, trött, alltid trött!

I lördags eftermiddag kom Sofie med familj hit och gav oss (mig) energi. Som en försenad födelsedagspresent så kom de hit och umgicks med oss, lagade jättegod middag åt oss allihopa. Vi hade en jättetrevlig eftermiddag/kväll.
Det tar på krafterna att umgås en hel kväll men det är det värt. För samtidigt som det tar på krafterna får jag så mycket energi och glädje av att umgås med vänner som är roliga och positiva. Att få skratta gott är så skönt!

På söndagen hände inte så mycket förutom att jag var trött, dagen bara gick och till slut fick jag äntligen gå och lägga mig igen. Spännande liv va?

Idag på morgonen ringde min forskningssjuksköterska, för att prata lite mer om studien som jag ska ingå i. Lite tider och datum för mina PET-röntgenundersökningar och blodprov.
Min första PET blir den 23 april på förmiddagen, samma dag som jag har mitt nästa läkarbesök med Dr G. Skönt att jag inte behöver åka fram och tillbaka, nu går det att kombinera besöken genom att läkaren kommer ner till Nukelärmedicin där jag ändå bara ligger och bara väntar med radioaktivt medel i mig.

Sen berättade hon även att mitt HER-2 svar äntligen kommit.
Det är negativt. Inte helt solklart negativt, men negativt.
Dr G får berätta mer när jag träffar honom nästa gång. Nu ska jag glömma allt som har med sjukhus och läkarbesök att göra i ett par veckor. Fokusera på att må mindre illa och försöka att hitta på mer roliga saker så fort orken är tillbaka!

2 kommentarer:

  1. Allra käraste Jenny! Förstår att det måste kännas jobbigt att ständigt vara trött. Att vilja så mycket, men inte ha orken. Jag hoppas att du under de kommande veckorna återfår lite av din styrka och orkar njuta av våren som är i intågande! Jag tänker mycket på dig! Kramar från Eva Pettersson <3

    SvaraRadera
  2. Eva, vad du är gullig som tänker på mig! Jag hoppas också på att energin ska komma tillbaka nu, men än så länge så är den inte här :(.
    Jag tänker på dig också!
    Kraft och kramar
    Jenny

    SvaraRadera